کد خبر 223562
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

«حیات» گزارش می دهد؛

افزایش شهریه دانشجویان علوم پزشکی اعمال می شود یا خیر؟

افزایش شهریه دانشجویان علوم پزشکی اعمال می شود یا خیر؟

طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ افزایشی در شهریه های دانشجویان پردیس های خودگردان علوم پزشکی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، معاونت آموزشی وزارت بهداشت ماه گذشته بر افزایش سه برابری شهریه های دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد. اما پس از آن کارزاری از سوی دانشجویان شهریه پرداز در این دانشگاه ها مبنی بر لغو این افزایش به راه افتاد.

دانشجویان شهریه پرداز با بیان اینکه این افزایش شهریه سبب بروز مشکلات فراوان برای خانواده ها و فرد دانشجو می شود، خواستار لغو این افزایش شدند.

به اعتقاد دانشجویان، این افزایش شهریه باید در روز نخست ثبت نام و در حین اخذ تعهد به اطلاع دانشجویان می رسید لذا افزایش به یکباره شهریه ها در اواسط سال امری جایز نمی باشد.

در واقع از ماه گذشته این امر سبب ایجاد اعتراضات فراوانی از سوی دانشجویان شد اما بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال سال مهار تورم و افزایش تولید نامگذاری شده است در گفتگو با مهر بیان کرد: هیچ افزایشی در شهریه های دانشجویان پردیس های خودگردان علوم پزشکی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: امسال سال مهارم تورم و افزایش تولید نامگذاری شده است و این موضوع افزایش شهریه تنها یک پیشنهاد بود که در شورای معاونان وزارت بهداشت طرح شد و رأی نیاورد.

گفتنی است در نامه درخواست افزایش شهریه دانشجویان رشته های علوم پزشکی شهریه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در پردیس‌های خودگردان از مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال پیشنهاد شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha