کد خبر 222455
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

«حیات» گزارش می دهد؛

دیگر کسی در المعمدانی زجر نمی کشد!

دیگر کسی در المعمدانی زجر نمی کشد!

امروز برای کودکی می نویسم که قلبش برای زندگی می تپید؛ او اما حالا شادی را در جای دیگری جستجو می کند. تاریخ پرتراژدی فلسطین 75 سال است که به این واسطه تکرار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ می گویند جنگ اما بخوانید جنایت، می گویند حقوق بشر اما بخوانید نسل کشی، بوی خون به مشام می‌رسد؛ امروز روز عزاست باری دیگر در تاریخ، باری دیگر در فلسطین و باری دیگر برای هر آزادمردی که با ظلم می جنگد.

کودکان آماج حمله تو هستند چراکه خوب می دانی آنان هر کدام یک فلسطین، یک مبارز و یک نسل مدافع از حق و مظلوم هستند.  در تمام سالهای زیست بشریت در زمین ظلم وجود داشته است اما درست نکته اینجاست که هربار ظلمی اتفاق می افتد تو با خود می گویی دیگر بدتر اتفاق نخواهد افتاد. به کربلا می رسیم! اما نه، این برهه از تاریخ در سال 2023 بدتر اتفاق افتاد. اگر حقیقت را بخواهید هنوز روز عاشورا به شب نرسیده است. 

امروز برای کودکی می نویسم که قلبش برای زندگی می تپید؛ او اما حالا دیگر روی زمین ما نیست و شادی را در جای دیگری جستجو می کند. او قربانی زیاده خواهی شمر زمان خود شد. تاریخ پرتراژدی فلسطین 75 سال است که به این واسطه تکرار می شود

اخبار می گوید آمار شهدای غزه به بیش از 3200 نفر رسیده است. تعدادزخمی ها نیز از 11 هزار نفر فراتر رفته است. بیمارستان المعمدانی دیگر زخمی ندارد و دیگر هیچ کس در آنجا زجر نمی کشد. رژیم صهیونیستی سالها بود که جنایات خود را در غزه انجام می داد اما شب گذشته وقاحت را به اعلی درجه خود رساند و به صورت آشکارتر به جهانیان چهره خود را آشکارتر کرد.

کودکان و زنان بیشترین قربانی وحشی گری رژیم صهیونیستی هستند؛ البته این برهه از زمان برای مردم ایران تداعی کننده ایادی ظلم و جور زمان جنگ تحمیلی است. همیشه این زنان و کودکان هستند که به عنوان قربانیان اصلی جنگ در طول تاریخ شناخته می شوند. در زمان حمله رژیم بعثی به ایران زنان و کودکان بسیاری چه در بمباران شهرها، چه در حملات شیمیایی و چه در حمله به شهرها کشته شده و به خاک و خون غلطیدند.

بمباران شیمیایی سردشت یکی از جنایات جنگی بزرگی بود که توسط نیروهای هوایی عراق در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطهٔ پرازدحام شهر سردشت کشورمان انجام شد. در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی و بی‌گناه کشته شدند و بیش از هزارها تن نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

دیگر کسی در المعمدانی زجر نمی کشد!

در این جنگ تعداد ۱۹۶۸۳۷ تن از هوطنان ما شهید شدند که ۱۰۱۹۶ تن از آن‌ها شهدای حملات هوایی و موشکی به شهرهای ایران بودند. بیشترین تعداد شهدا مربوط به استان‌های اصفهان با ۲۱۸۰۷ شهید، تهران ۲۰۳۱۵ شهید و خراسان رضوی با ۱۵۱۳۸ شهید بودند. این یک نمونه از جنایاتی است که دژخیمان علیه کشور ما انجام دادند.

جالب است که بدانید از این تعداد 213 هزار نفر، 16هزار و 154 نفر غیرنظامیانی بودند که در حمله به شهرها به شهادت رسیدند. در زمان حمله رژیم بعث به کشورمان 2هزار و 960 کودک بی گناه قربانی امیال پلید صدام حسین و کشورهای حامی او شدند. این تاریخ پرتکراری است که در تمام اعصار علیه مردم بی دفاع انجام شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha