کد خبر 222232
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل قطر

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل قطر

تیم ملی ایران امشب در فینال مسابقات اردن به مصاف قطر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت 4 جانبه اردن و پس از عبور از سد تیم میزبان امشب در فینال رقابت‌ها به مصاف قطر خواهد رفت و تقابل ملی‌پوشان ایرانی با سرمربی سابقشان، کارلوس کی‌روش که روی نیمکت تیم حریف نشسته در نوع خودش جذاب و جالب توجه است. دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه امان آغاز خواهد شد و قبل از این دیدار نیز تیم‌های ملی عراق و اردن برای کسب رتبه سوم جدال می‌کنند.

در این دیدار مثل همیشه شاهد حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه خواهیم بود. سیستم مورد نظر امیر قلعه‌نویی بر اساس آنچه در دیدارهای اخیر دیدیم 1-1-4-4 یا به عبارتی 1-1-2-2-4 خواهد بود که با دو هافبک دفاعی و دو هافبک مرکزی و یک مهاجم سایه به میدان می‌رود که در فاز تدافعی با 4 نفر به دفاع خواهند پرداخت و همچنین در حمله با اضافه شدن دو هافبک مرکزی از کناره ها و اضافه شدن مهاجم کاذب به خط حمله با 4 نفر به سمت دروازه حریف یورش می‌برند.

با توجه به انتقاداتی که از بازی مقابل قطر صورت گرفته به نظر می‌رسد شاهد تغییراتی در ترکیب تیم ملی باشیم و حسین کنعانی زادگان در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی به میدان خواهند رفت تا زوج خط دفاعی پرسپولیس در تیم ملی هم در کنار هم بازی کنند. رامین رضاییان مدافع راست مورد علاقه امیر قلعه‌نویی است و حاج صفی هم با بازوبند کاپیتانی در سمت چپ ایفای نقش می‌کند. او که عملکرد انتقادآمیزی در بازی با اردن داشت همچنان مورد علاقه سرمربی تیم ملی است.

سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی زوج مورد پسند امیر قلعه‌نویی در پست هافبک دفاعی خواهند بود. عزت اللهی یک خط جلوتر از نوراللهی بازی خواهد کرد ولی هر دو وظیفه دارند در هنگام صاحب توپ شدن تیم حریف در جلوی محوطه جریمه به خط دفاعی کمک کنند. دو هافبک میانی متمایل به کناره‌ها جهانبخش و محبی هستند که در حملات نقش وینگر چپ و راست را ایفا خواهند کرد و به دو زوج تهاجمی در ایجاد موقعیت گل روی دروازه  قطر کمک خواهند کرد. جهانبخش در سمت راست به میدان می‌رود و محبی سمت چپ میدان را در اختیار دارد. مهدی طارمی یک خط عقب تر از سردار آزمون به عنوان مهاجم کاذب بازی خواهد کرد و در حملات به محوطه جریمه اضافه می‌شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی‌پورعلی‌گنجی، حسین‌ کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل قطر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha