کد خبر 222147
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو «حیات» مطرح کرد:

تشکیل کمیته های تخصصی برای بررسی احکام ارجاعی صحن از امروز/ تمامی کمیته ها نگاه ویژه به جامعه ایثارگری دارند +فیلم

تشکیل کمیته های تخصصی برای بررسی احکام ارجاعی صحن از امروز/ تمامی کمیته ها نگاه ویژه به جامعه ایثارگری دارند +فیلم

سید کریم حسینی گفت: نگاه اغلب نمایندگان این است که خود را مدیون ایثارگران میدانند و از سوی دیگر برای تصویب نهایی مواد در مجلس، مشارکت حداکثری وجود دارد.

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با بند ج ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس در حال بررسی است. یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس در لایحه برنامه هفتم  در رابطه با احکام  مربوط به ایثارگران است.  برای این کار هم یک کمیته تخصصی تشکیل شد و همچنین تمام کمیته های کمیسیون تلفیق برنامه هفتم به موضوع ایثارگران پرداختند.

وی افزود: موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران، امنیت شغلی آنها، اشتغال اولیه فرزندان ایثارگر و... جزو مباحث جدی جامعه ایثارگران و کشور است که  همیشه در مجلس مورد بررسی قرار میگیرد.

وی  بیان کرد: یکی از برجسته ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بحث تنفیذ احکام برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم بود که تمامی احکام به جا مانده از برنامه ششم در رابطه با ایثارگران را به برنامه هفتم منتقل کردیم زیرا این حداقل کاری بود که می توانستیم در قبال ایثارگران انجام دهیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در ادامه افزود: مطالبات روز و مسائلی که گریبان گیر جامعه ایثارگران است را بیشتر مورد توجه قرار دادیم ولی اتفاق نظری که رخ داد این است که پایه و اساس مصوباتمان این باشد که مصوبات برنامه توسعه ششم به طور کامل اجرا شود.

حسینی عنوان کرد: در روند رسیدگی به برنامه هفتم، مواردی که به نیازها و مطالبات ایثارگران مربوط است توسط صحن علنی و کمیسیون های تخصصی بررسی و رسیدگی میشود. نگاه اغلب نمایندگان این است که خود را مدیون ایثارگران میدانند و از سوی دیگر برای تصویب نهایی مواد در مجلس، مشارکت حداکثری وجود دارد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصریح  کرد: به طور طبیعی، برخی از مواد، احکام و تبصره ها که از صحن برگشت داده شده اند یا در کمیسیون تلفیق و در کمیته های تخصصی بررسی می شوند و یا زمان رسیدگی به آنها را به تعویق می افتد یکی از موادی که به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده، بند ج ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه است و امروز کمیته های تخصصی به جای کمیسیون تلفیق جلسه برگزار خواند کرد که در این راستا تقسیم کار انجام شده است و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان کمیته های مذبور، نشست هایی برگزار خواهند شد که در این نشست، قطعا مسائل به صورت تخصصی تر برای ارجاع به کمیسیون تلفیق آماده شده تا بتوانیم آمادگی بیشتری را برای تصویب در صحن مجلس داشته باشیم.

حسینی در پایان گفت: مواد ارجاعی به کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم در حال بررسی است و  پیش بینی می شود موارد مربوط به الحاقیات زمان‌بر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha