کد خبر 220841
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

قاضی زاده هاشمی:

ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت صرفا منوط به بنیاد شهید نیست

ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت صرفا منوط به بنیاد شهید نیست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: . مقوله ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت منوط به بنیاد شهید نیست و به تمام دستگاه ها باز می گردد. ما باید بتوانیم تمام امکانات را برای ترویج این فرهنگ بسیج کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه، دومین همایش فصلی معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و با حضور همه معاونین، مدیران کل و مدیران سازمان های تابعه در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در این مراسم گفت: دست همه زحمتکشان در عرصه ایثار و شهادت در سراسر کشور را میبوسم. بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی باید با نگاه یک شهید به موضوعات نگاه نماید. خصوصیت محرز شهدا از خودگذشتگی برای خداوند است، آن چیزی که شهید را شهید می کند سرمایه گذاری برای جامعه در چارچوب اوامر الهی است.لذا ما در بنیاد شهید باید خانواده های ایثارگران را تکریم نماییم. 

وی با بیان اینکه در اوایل دولت سیزدهم رهبر انقلاب اقامه نماز شب را به دولتمردان توصیه نمود، افزود: یعنی این برای دولتمردان واجب است. هدف از برگزاری این اجلاس مرور وظایف و مسئولیت ها است. باید از دل این جلسات تخصصی راه حل درآید و منجر به حل مشکلات شود و صرفا به ذکر آن بسنده نشود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: ارزیابی و نتیجه گرفتن در حوزه های فرهنگی بسیار سخت است. میزان رضایتمندی افراد با باورها و نوع نگاهشان به زندگی ارتباط مستقیم دارد، در واقع میزان رضایتمندی افراد به باورها و شناختشان باز میگردد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تعداد زیادی از دستورالعمل ها بازبینی شده که حاصل همکاری گروهی است. مقوله ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت منوط به بنیاد شهید نیست و به تمام دستگاه ها باز می گردد. ما باید بتوانیم تمام امکانات را برای ترویج این فرهنگ بسیج کنیم و نقش بنیاد شهید نیز مطالبه گر و حمایت گری است. شما یک سازمان فرابخشی در درون و بیرون دولت هستید و به همین خاطر نیروهای به کار گرفته شده در بنیاد شهید باید چنین اهمیتی داشته باشد. 

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: کارمند بنیاد شهید باید کارمند بنیاد شهید باشد ولاغیر، لذا نباید تعارضی بوجود بیاید. به دنبال یک نظام شفافیت مالی هستیم. لذا باید در کمیسیون ها روند کار و محسبات شفاف باشد.

وی ادامه داد: ما نمیتوانیم از منابع عمومی سایر پرداخت ها را جبران نماییم. ما نمی توانیم خارج از تعرفه های مصوب به کسی مبلغی پرداخت نماییم. ما دلیلی برای اعزام افراد به خارج از کشور برای درمان نداریم چراکه در کشور کمبود پزشک و تخصص وجود ندارد و بیمارستان های ما اکنون خدمات درمانی را در بهترین سطح ممکن ارائه می دهند.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران افزود: تعامل با مجلس واجب و ضروری است، درواقع نارضایتی ناشی از ایجاد حق بدون پشتوانه است.لذا تصویب قانونی که پشتوانه مالی ندارد نارضایتی ایجاد می کند. مدیران استانی بنیاد شهید باید در سفرهای استانی رییس جمهور و سران نظام زمینه دیدار خانواده شهدا را فراهم نمایند چراکه این دیدارها سبب افزایش روحیه بخشی خانواده ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha