کد خبر 219984
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

آرش شکرریز در گفتگو با «حیات»

نتیجه بازی باید به سود سپاهان اعلام شود/ عدم حضور در زمین هیچ توجیه قانونی ندارد

نتیجه بازی باید به سود سپاهان اعلام شود/ عدم حضور در زمین هیچ توجیه قانونی ندارد

کارشناس حقوقی ورزش تصمیم باشگاه الاتحاد در مورد عدم حضور در زمین بازی با سپاهان را غیر قانونی عنوان کرد.

آرش شکرریز در گفتگو با خبرنگار ورزشی حیات در خصوص ماجرای عدم حضور الاتحاد عربستان در دیدار با سپاهان اظهار داشت: طبق قوانین فیفا مواردی که مجوز عدم حضور یک تیم در زمین را می‌دهد نقض اصل برابری و نژادپرستی است و مسائل سیاسی دلیل موجهی برای عدم حضور در زمین مسابقه نیست. این در خیلی از کشورهای دنیا عرف است که تندیس اسطوره‌های خودشان را در محیط‌های ورزشی قرار می‌دهند و ارتباطی به تیم حریف ندارد. 

وی افزود: تیم الاتحاد یک روز قبل از مسابقه در این ورزشگاه با این تندیس تمرین کرده است و این یعنی مشکلی با آن نداشته. ضمن اینکه ورزشگاه و شرایط میزبانی به تایید ناظران AFC رسیده است که اجازه برگزاری بازی در آن داده شده است. پس مشکلی که بخواهد مانع برگزاری بازی شود وجود نداشته است. 

این کارشناس حقوقی ورزش در ادامه گفت: ممکن است تیم پرسپولیس هم فردا به ورزشگاه بن سلمان برود و بگوید اینجا تصویر بن سلمان وجود دارد و ما بازی نمی‌کنیم چون او متهم به قتل جمال خاشقچی است؟ این مسائل ارتباطی به فوتبال و ورزش ندارد. 

شکرریز افزود: کارهای دیپلماسی بزرگی برای آشتی میان دو کشور انجام شده و بعد از سال‌ها میزبانی تیم‌ها در محل خودشان انجام می‌شود و این تصمیم الاتحادی‌ها نقض توافقات سیاسی رهبران کشورشان بود و از هر جهت نگاه کنید نادرست بود. 

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که سردار سلیمانی مگر با عربستان در جنگ بوده که آنها حاضر به حضور در ورزشگاه با تندیس ایشان نشدند؟ با این تفاسیر ظاهراً التحادی‌ها حامی گروهک تروریستی داعش هستند که چنین اقدامی انجام دادند. 

کارشناس حقوقی ورزشی در مورد پرتاب سنگ به اتوبوس تیم میهمان هم عنوان کرد: اگر این موارد رخ داده باید با آن برخورد شود ولی این دلیل موجهی برای عدم حضور یک تیم در زمین مسابقه نیست و موارد مجاز همان‌هایی بود که در ابتدای صحبت‌هایم گفتم. 

وی در پایان یادآور شد: طبق قوانین نتیجه بازی باید به سود ما اعلام شود و AFC باید با تیم الاتحاد برخورد کند تا مانع تکرار رفتارهای آماتور و سیاسی این چنینی شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha