کد خبر 219847
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

معاون حقوقی بنیاد شهید در دیدار با معاون تنقیح معاونت حقوقی رییس جمهور اعلام کرد؛

حوزه تنقیح قوانین ایثارگری به سرعت فعال می‌شود

حوزه تنقیح قوانین ایثارگری به سرعت فعال می‌شود

معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون تنقیح قوانین معاونت حقوقی رییس جمهوری بر ایجاد همکاری بین دو معاونت به منظور تنقیح قوانین مربوط به ایثارگری تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد به همراه مدیرکل حقوقی و مشاوران با حضور در محل معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی رییس جمهوری بر ارتباط تنگاتنگ بنیاد با این معاونت تاکید کرد.

بزرگی خاطرنشان کرد: تاکید داریم که حوزه تنقیح قوانین ایثارگری به سرعت فعال شود و بنیاد با معرفی نماینده در دولت، تا آخر سال این کار را به نتیجه برساند.

مهدی مهدی‌زاده معاون تدوین و تنقیح و انتشار قوانین معاون حقوقی ریاست جمهوری با ارائه توضیحات و مقدمه ای در خصوص برنامه های این معاونت، درباره دو سامانه ملی و سامانه اطلاع رسانی قوانین و مقررات توضیحاتی ارائه کرد و قرار شد معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری یک دوره آموزشی تفصیلی ۸ ساعته به منظور آموزش دو سامانه معاونت برای همکاران در معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد و سپس برای سایر کارکنان بنیاد برگزار کند.

همچنین در این نشست درباره تنقیح قوانین و مقررات ایثارگری بحث و تبادل نظر شد و معاون تنقیح معاونت حقوقی رییس جمهوری از بنیاد شهید خواست تا نماینده ای را در کارگروه تنقیح قوانین ایثارگران معرفی کند و مصوبات هیات وزیران درباره ایثارگران در این کارگروه تنقیح شود. آیین نامه تنقیح برای تصویب به هیأت دولت برود ضمن اینکه برای قوانین هم نماینده ای درخواست کرد..

مجتبی قاسمی مدیرکل کل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید در این نشست تاکید کرد: باید در تنقیح مصوبات هیات امنای بنیاد و تدابیر ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری هم لحاظ شود چون بنیاد در کنار اینکه یک نهاد اجرایی ذیل قوه مجریه است، طبق اساسنامه یک نهاد انقلابی هم هست و باید از دفتر مقام معظم رهبری تبعیت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha