کد خبر 219565
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

پرسه حیوانات موذی و بوی نامطبوع، تحفه مخازن زباله پایتخت!

پرسه حیوانات موذی و بوی نامطبوع، تحفه مخازن زباله پایتخت!

طبق اعلام شهروندان پایتخت، این روزها، مخازن لبریز از زباله در محله ها سبب تجمع حیوانات موذی و بوی نامطبوع شده است و با توجه به تماس های مکرر در سامانه 137 شهرداری تهران، هیچگونه اقدام مناسبی برای رفع آن صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، وضعیت نظافت در سطح پایتخت بسیار نامناسب است و این به هیچ وجه در شان شهرداری تهران نمی باشد. متاسفانه این روزها محدوده اطراف مخازن زباله تبدیل به محلی برای انباشت زباله شده، گویی شهر مدت هاست که به حال خود رها شده است!

در واقع هرچه شهرداری ها در حوزه های عمرانی و فرهنگی موفق عمل نمایند بازهم شهروندان و گردشگران در وهله نخست به هر شهری به واسطه نظافت و رفت و روب آن امتیاز می دهند. 

به همین خاطر است که می گویند معاونت خدمات شهر جاییست که تمام زحمات معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه در نتیجه اقدامات آن متبلور می شود.

فاصله شمال تا جنوب کوتاه شد!

تا چند سال گذشته مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت در حوزه پسمانده و جمع آوری زباله دارای بیشترین چالش بودند و شهروندان در محله های مانند میدان هرندی، راه آهن و حواشی بازار همیشه شاهد انباشت زباله و تجمع حیوانات موذی بودند. لذا مدتی است که وضعیت نامناسب رفت و روب و مخازن زباله در سراسر پایتخت اسفناک می باشد.

این روزها مخازن زباله از نازی آباد گرفته تا مرزداران و از کهریزک گرفته تا تهرانپارس غرق در زباله است و چهره شهر به طرز عجیبی زشت شده است.

شهروندان مرتبا از وضعیت مخازن زباله گلایه دارند و می گویند به علت عدم تخلیه به موقع ، حتی در ساعات ابتدایی صبح هم مخازن لبریز از زباله است و شیرابه آن تمام فضای پیرامون را آلوده کرده است.

به باور احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در حال حاضر همه جای کلانشهر تهران کثیف است و این مسئله دیگر به بالا شهر و پایین شهر ارتباطی ندارد، مخازن‌های زباله کثیف و آلوده شده و انتظار می رود شهردار تهران نسبت به این موضوع اهمیت خاصی قائل شود.

تجمع حیوانات موذی در اطراف مخازن زباله

طبق اعلام شهروندان پایتخت، این روزها، مخازن لبریز از زباله در محله ها سبب تجمع حیوانات موذی و بوی نامطبوع شده است و با توجه به تماس های مکرر در سامانه 137 شهرداری تهران، هیچگونه اقدام مناسبی برای رفع آن صورت نگرفته است.

به گفته برخی از مدیران شهری، با توجه به اینکه بخشی از نظافت شهر به عهده پیمانکاران می باشد، باید با پیمانکاران متخلف هرچه سریعتر برخورد شود. اما ناصر امانی عضو شورا شهر تهران در این باره نظر دیگری دارد، او می گوید قرارداد رفت و روب سطح شهر در نواحی و مناطق بسته می شود و نظارت بر پیمانکاران و صورت وضعیت پیمانکاران دست مناطق و نواحی است و اگر مشکلی در سطح شهر می بینیم آنها باید پاسخگو باشند در حالی که ما معاونان را در این زمینه مسئول می دانیم.

از طرفی شنیده ها حاکی از این است که پیمانکاران به علت افزایش دستمزد در سال جاری تعداد پاکبانان در مناطق را به یک سوم کاهش داده اند که همین امر زمینه ساز معابر همیشه کثیف کلانشهر تهران شده است.

پرسه حیوانات موذی و بوی نامطبوع تحفه مخازن زباله!

اکنون یک هفته از پایان فصل تابستان می گذرد و پاسکاری مدیران شهری نیز بی نتیجه باقی مانده است. مخازن زباله همچنان با انبوهی از زباله در سطح معابر رها شده است و شمار گربه های خیابانی و موش های فاضلابی به علت تجمع و انباشت زباله به بالاترین حد خود در چند وقت اخیر رسیده است. 

شهردار تهران هر بار وعده برخورد با متخلفان را می دهد اما وضعیت رفت و روب شهر بدون تغییر باقی مانده است.

به گفته بسیاری از صاحب نظرات هر پایتختی برای دیده شدن و جذب توریست نیازمند رعایت برخی شاخصه های خاص در زمینه رفت و روب و پاکیزگی معابر است و در صورت عدم بی توجهی به آن شهر از سود سرشار صنعت توریست بی بهره می ماند.

آبگرفتگی‌جوی های آب به علت انباش زباله

حال با توجه به آغاز فصل پاییز و هشدار های پی در پی سازمان هواشناسی نسبت به بارش های غیر معمول و فراتر از حد نرمال در کشور اگر به جمع آوری به موقع زباله ها و تخلیه مخازن زباله بی توجه باشیم بارش های باران سبب جاری شدن زباله ها در سطح شهر و گرفتگی منافذ تخلیه آب باران می شود. به همین خاطر نیاز است شهرداری تهران با توبیخ پیمانکاران متخلف زمینه ایجاد یک شهر پاک و عاری از زباله را فراهم آورند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha