کد خبر 219488
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

مفتح در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

طرح موضوعات مربوط به خانواده شهدا در جلسه مشترک با قالیباف

طرح موضوعات مربوط به خانواده شهدا در جلسه مشترک با قالیباف

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای با حضور ابراهیم عزیزی و محمدباقر قالیباف موضوعات مربوط به خانواده شهدا مطرح شد و احکام پیش بینی شده در کمیسیون بارگذاری و در گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی آمده است.

محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با توجه به اینکه مجلس از سوم مهرماه رسیدگی به برنامه هفتم توسعه را آغاز کرده است، گفت: در برنامه پنج ساله هفتم در خصوص ایثارگران، کمیسیون تلفیق گروه‌هایی را تشکیل داد تا مقدمات کار را انجام داده و بعد از اینکه قوانین به پختگی کامل رسید آنرا به کمیسیون تلفیق ارائه دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به چند نفر از اعضا ماموریت داد تا در خصوص ایثارگران احکام را بررسی و جمع آوری کنند، تصریح کرد: در روند این مسیر ابراهیم عزیزی به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، بخاطر اینکه احکام مربوط به ایثارگران سریعا جمع آوری شود، مسئولیت قوانین در حوزه ایثارگران را بین اعضا به ترتیب خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان تقسیم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به موارد، احکام و قوانین خانواده شهدا به وی سپرده شده بود، اظهار کرد: یکی از وظایف من، بررسی احکام سابق بود و همچنین در نشستی با افرادی که در این حوزه فعال بودند، جلسات متعددی را برگزار کردیم که نهایتا به احکامی رسیدیم که در روزهای ابتدای کمیسیون تلفیق، این موارد به آقای ابراهیم عزیزی ارائه شد و همچنین در کمیسیون تلفیق بارگذاری گردید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص احکام سایر ایثارگران در برنامه هفتم توسعه اطلاعات زیادی ندارم، عنوان کرد: وظیفه محوله به من در برنامه هفتم مختص خانواده شهدا ( همسر، فرزند، پدر و مادرشهدا ) بوده است.

وی در ادامه افزود: با پیگیری های انجام شده جلسات متعددی با حضور ابراهیم عزیزی، محمدباقر قالیباف و مسئولینی که می بایست در این جلسات حضور داشته باشند را گرد هم آوردیم تا موضوعات مربوط به خانواده شهدا مطرح شود و خوشبختانه احکام پیش بینی شده که در کمیسیون بارگذاری شده بود در گزارش کمیسیون به صحن علنی آمده است.

مفتح با بیان اینکه احکام مربوط به ایثارگران را باید از طریق حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم پیگیری کرد، گفت: در برنامه هفتم توسعه به این نکته اشاره شده است که فرزندان شهدا در برنامه هفتم توسعه معادل جانباز 50 درصد است و بعد از اتمام برنامه اگر این حکم و قانون تکرار نگردد، دوباره فرزندان شهدا بدون حکم خواهند ماند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس با اشاره به اینکه جانباز 50 درصد چه حکمی دارد و اینکه فرزند شهید معادل این حکم است یعنی چه، بیان کرد: جانباز 50 درصد چه مزایای دارد؟ دولت باید چه امکاناتی به جانباز 50 درصد ارائه دهد؟ همه آنچه که به یک جانباز 50درصد ارائه داده می شود باید به فرزند شهید نیز داده شود به استثنای مواردی که به دلیل جانبازی به جانباز تعلق می گیرد، مثلا محدودیت ساعت کاری یا ارائه دادن ویلچر و اینگونه خدمات؛ مواردی که به دلیل جانباز بودن و محدودیت در تحرک فرد وجود دارد را حذف کرده ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر آنچه برای یک جانباز 50 درصد در خصوص تحصیل، اشتغال و... در نظر گرفته شده است برای فرندان شهید نیز دیده شده، گفت: هر آنچه که در برنامه ششم توسعه که تا شش ماه آینده تمدید شده است و یا در برنامه هفتم آمده و به تصویب رسیده است، قانون بوده و قانون لازم الاجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha