کد خبر 219380
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

تشریح وضعیت مصوبات سفر دولت در دورود؛

توقف تصفیه‌خانه فاضلاب در نقطه ۲۰ درصد/ از سکوی تماشاگران چه خبر؟

توقف تصفیه‌خانه فاضلاب در نقطه ۲۰ درصد/ از سکوی تماشاگران چه خبر؟

فرماندار دورود آخرین وضعیت برخی از مصوبات و پروژه‌های سفر دولت در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید مصطفی موسوی با بیان اینکه تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دورود یکی از مصوبات و پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به لرستان است، اظهار داشت: در حال حاضر فاضلاب و روان آب شهر دورود به داخل رودخانه وسط شهر وارد می‌شود.

توقف تصفیه‌خانه فاضلاب در نقطه ۲۰ درصد

وی عنوان کرد: ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دورود از سال ۹۸ استارت زده شده است.

فرماندار دورود با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: استاندار و مدیران مربوطه در این راستا پای‌کار هستند و تا قبل از اینکه این تصفیه‌خانه تکمیل شود، تمام روان آب‌ها و فاضلاب هدایت و به خروجی شهرستان دورود منتقل می‌شود، چرا که بوی بد فاضلاب مردم ساکن در کنار و حاشیه رودخانه را اذیت می‌کرد.

آخرین خبرها از پروژه بیمارستانی «گهر» دورود

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان دورود دو بیمارستان «نرگس» و «هفت‌تیر» را دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان هفت‌تیر یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های شهرستان دورود است، افزود: در این راستا ساخت بیمارستان «گهر» دورود در بین یکی از پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت.

فرماندار دورود با تأکید بر اینکه در حال حاضر این بیمارستان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: سازه طبقه اول این بیمارستان اجرا شده، سازه طبقه دوم نیز در حال اتمام است.

موسوی، بیان داشت: اعتبارات لازم برای این بیمارستان نیز اختصاص پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: این پروژه مشکلی ندارد و با سرعت در حال اجرا است.

سکوی تماشاگران استادیوم تختی دورود در نقطه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی

فرماندار دورود در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فاز اول استادیوم پنج‌هزارنفری «چغابهرام» یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان است، اظهار داشت: استارت کار در این پروژه از سال ۸۷ بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر این پروژه در مرحله افتتاح و بهره‌برداری است.

فرماندار دورود با تأکید بر اینکه فازهای دیگر این پروژه نیز در دست اجرا است، عنوان کرد: پیگیری برای اختصاص اعتبار و اجرای فازهای بعدی این ورزشگاه در شهرستان دورود هستیم.

موسوی در ادامه تکمیل سکوی تماشاگران استادیوم تختی نیز یکی از پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به لرستان است، تصریح کرد: این پروژه نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، افزود: این پروژه از سال ۸۹ شروع شده است.

فرماندار دورود، گفت: مجرای اجرای این طرح نیز اداره کل ورزش و جوانان است.

آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی دورود

موسوی فرماندار دورود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای شبکه آبیاری سد «مروک» یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان است، اظهار داشت: این پروژه ۳۶ هکتار از اراضی را آبیاری می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار دورود همچنین تکمیل کتابخانه مرکزی شهر دورود را یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان برشمرد و گفت: این پروژه نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

موسوی از اختصاص شش میلیارد تومان برای این پروژه کتابخانه‌ای خبر داد و گفت: این کتابخانه، تنها کتابخانه‌ای است که ما در شهرستان دورود داریم.

وی تأکید کرد: کتابخانه‌های دیگری هم داریم؛ اما در شرایطی نیستند که جوابگوی جمعیت دورود باشد و فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان به‌شدت پایین است.

فرماندار دورود، تأکید کرد: اگر کتابخانه مرکزی دورود به مرحله افتتاح برسد، بخش مهمی از مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha