کد خبر 219185
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

در آستانه هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا: خیر مقدم به نیمار و بنزما

در آستانه هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا: خیر مقدم به نیمار و بنزما

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات در پیش است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در شرایطی که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران تعطیل است و مسابقات المپیک آسیایی هانگژو به نوعی فضای ورزش و اخبار ورزشی را تحت تاثیر خودش قرار داده است، فوتبال دوستان در انتظار هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و تقابل‌های جذاب سه نماینده فوتبال ایران با حریفان خود در این مسابقات هستند.

در هفته نخست این رقابت‌ها نساجی موفق شد به برتری برسد و سپاهان تن به تساوی داد و پرسپولیس هم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی یک شکست خانگی را پذیرفت تا یک برد، یک تساوی و یک باخت حاصل کار سه تیم ایرانی مسابقات در هفته نخست باشد و حالا نمایندگان ایران به دنبال کسب بهترین نتیجه در هفته دوم مسابقات هستند.

پرسپولیس در قطر

نماینده فوتبال قطر در هفته دوم میزبان پرسپولیس است. الدحیل که هفته نخست را با تساوی بدون گل مقابل استقلال تاجیکستان پشت سر گذاشت، حالا در خانه باید از یکی از مدعیان و نماینده اول فوتبال ایران میزبانی کند. پرسپولیس در هفته نخست در ورزشگاه آزادی و در دیداری جنجالی و خبرساز به مصاف النصر رفت و در روزی که کیفیت ضعیف چمن ورزشگاه بازی را تحت تاثیر خودش قرار داده بود، با یک مصدوم و یک اخراجی تن به شکست دو بر صفر مقابل رونالدو و همبازیانش داد تا کارش با این شکست خانگی در گام نخست سخت شود. الدحیل از تیم‌های خوب لیگ قطر است که با 2 برد، یک تساوی و یک شکست از 4 دیدار گذشته از لیگ این کشور در جایگاه پنجم ایستاده است. امتیاز میزبانی پوئن برتری الدحیل در این بازی است ولی بعید است این تیم توانایی مقابله با پرسپولیس را داشته باشد و شاگردان گل محمدی شانس خوبی برای کسب سه امتیاز این بازی و جبران مافاتِ دیدار هفته نخست دارند.

پای یک ستاره دیگر هم به آزادی باز شد

تهران هنوز از شوک و اخبارِ حضور یک روزه رونالدو در ایران خارج نشده که به زودی میزبان یک ستاره بین المللی دیگر در دنیای فوتبال است. نیمار برزیلی با پیراهن آبی الاتحاد به زودی به ایران سفر خواهد کرد تا با همبازیان خود به مصاف نساجی برود. نساجی به دلیل عدم داشتن شرایط لازم AFC نمی‌تواند در ورزشگاه وطنی قائمشهر در آسیا از حریفان میزبانی کند و از همین رو ورزشگاه آزادی تهران را به عنوان محل میزبانی خودش معرفی کرده است.

نساجی که اولین حضورش را در تاریخ این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کند در هفته نخست مومبای هند را در خاک این تیم شکست داد و با برتری 2 بر صفر سه امتیاز مهم دشت کرد تا شانس بالایی برای صعود از گروه خود داشته باشد ولی در گام دوم در تهران میزبانِ الهلال قدرتمند، مدعی و تا بن دندنا مسلح است. نیمار، کانته و سایر ستارگان الهلال در تهران به دنبال تکرار همان اتفاقی هستند که النصر برای نماینده ایران رقم زد و می‌خواهند یک عربستانی دیگر در ایران با دست پر خارج شود و باید دید در این امر تا چه میزان مقابل شاگردان مهدی رحمتی موفق عمل خواهند کرد.

کریم هست؟ نیست؟

قرار نیست پذیرایی از همه ستاره‌های بین المللی در ایران به تهران اختصاص داده شود و اصفهان هم به زودی سهمی از این ماجرا خواهد داشت. موضوع مربوط به تقابل هفته دوم سپاهان با الاتحاد عربستان است که به زودی در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد. سپاهان در هفته نخست مقابل نیروی هوایی عراق یک تساوی خارج از خانه به دست آورد و حالا به دنبال جبران مافات در هفته دوم و در شرایط میزبانی است ولی کار به شدت سختی مقابل الاتحاد پر مهره و مدعی دارد.

البته علامت سوال بزرگ این بازی در هفته گذشته مصدومیت بنزما و حضور یا عدم حضورش در این بازی بوده است و چند روز قبل عنوان شد او تقابل هفته دوم مقابل سپاهان را به طور قطع از دست داده است ولی روز بعد برخی رسانه‌های عرب زبان از حضورش در این بازی و بهبود مصدومیتش صحبت کردند و قرار گرفتن تصویر بنزما در پوستر رقابت این هفته مقابل سپاهان هم حاکی از حضور احتمالی وی در این بازی است. اگر بنزما  تقابل با سپاهان را از دست داده بود یک اتفاق جذاب بابت حضور یک ستاره مطرح جهانی در ایران را از دست داده بودیم. حالا هم مشخص نیست او در ترکیب اصلی حضور داشته باشد یا نه چون اگر مصدومیت وی به طور کامل بهبود نیافته باشد ممکن است سرمربی تیم نخواهد روی او ریسک کند، از طرفی کیفیت چمن ورزشگاه نقش جهان هم هنوز به شرایط کاملاً مطلوب نرسیده و این ریسک بازی دادن به بنزما را بیشتر می‌کند ولی‌ اگر الاتحادی‌ها قصد استفاده از او در جمع 11 بازیکن برترشان را هم نداشته باشند به هر حال احتمالاً وی همراه کاروان این تیم برای تقابل با سپاهان راهی ایران خواهد شد و اینطور نخواهد بود که در سفر به اصفهان غایب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha