کد خبر 218935
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

گرم‌ترین شهریورماه استان یزد در ۷۲ سال گذشته رقم خورد

گرم‌ترین شهریورماه استان یزد در ۷۲ سال گذشته رقم خورد

 رییس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: شهریورماه سال ۱۴۰۲ گرمترین شهریور استان یزد در ۷۲ سال گذشته بوده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ "محمدرضا شیرغلامی" افزود: میانگین دمای شهریورماه استان در سالجاری ۲۷.۴ درجه بود در حالیکه میانگین بلند مدت آن در ۷۱ سال گذشته ۲۴.۸ بوده است و این یعنی اینکه امسال ۲.۵ درجه گرمتر از شرایط نرمال یا بلندمدت بوده است.

وی ادامه داد: این وضعیت برای دمای کمینه یا شبانگاهی، نامطلوب‌تر بوده بطوریکه شهریورماه امسال نسبت به بلند مدت ۳.۳ درجه گرمتر شده است ضمن آنکه دمای بیشینه یا روزانه همین ماه در سالجاری نیز ۱.۸ درجه گرمتر از شرایط نرمال بوده است.

به گفته وی در مجموع، تابستان بسیار گرمی را در استان سپری کردیم؛ میانگین دمای تابستان امسال ۲۹.۴ بود که ۲.۱ درجه گرمتر از بلند مدت بوده است.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: تابستان امسال (به استثنای سال ۹۸)، گرمترین تابستان استان یزد در ۷۲ سال گذشته بوده است؛ میانگین دمای یزد در سال ۹۸ ، ۲۹.۵ درجه بوده است.

گرمای بی‌سابقه هوا در شهریورماه امسال موجب شده بود تا شهروندانی که همه ساله کولرهای خود را در نیمه دوم این ماه به تناوب روشن می کردند به صورت دائم آن را روشن نگه دارند و امروز هم که تقویم پنجم مهرماه را نشان می دهد هنوز کولرهای خانه‌ها بخصوص در روز به تناوب روشن است .

یزد از استان های گرم و خشک محسوب می شود و مرکز این استان در برخی از روزهای گرم سال در زمره سه استان گرم کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha