کد خبر 218685
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

سردار ناظر در گفتگو با «حیات»:

تجلیل از 90 هزار نفر در مراسم یادبود شهدا و ایثارگران دفاع مقدس/ تولیدات باغ موزه

تجلیل از 90 هزار نفر در مراسم یادبود شهدا و ایثارگران دفاع مقدس/ تولیدات باغ موزه

رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس امسال مقرر شد براساس سهمیه بندی دستگاه ها و ارگان ها از 90 هزار نفر در مراسم یادبود شهدا و تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس تجلیل به عمل آید.

سردار محمد قاسم ناظر رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در رابطه با مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و جداول و خطوط عملیاتی مربوط به این مصوبه گفت: روند کاری باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برنامه محور است و براساس اسناد بالادستی نظیر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، اسناد راهبردی و ابلاغیه های ستاد کل نیروهای مسلح که در اختیار هیات امنا قرار می گیرد برنامه های مربوطه را انجام می دهد.

وی با اشاره به مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت افزود: ده مورد از این مصوبه مرتبط به باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس است. تمام برنامه ها و طرح ها در هیات امنا طرح و بررسی می شود و نهایتا براساس بودجه های موجود مصوب می شود.

سردار ناظر با توجه به اینکه در جلسات هیات امنا اعضای باغ موزه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگانی از هیات دولت و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند، تاکید کرد: در این جلسات جزییات طرح ها، تعهدات و ارقام بودجه ها بررسی و در نهایت تصویب می شود و با هدف اجرایی شدن به شهرداری تهران ارسال می شود اما متاسفانه در شهرداری مصوبات و بودجه ها به یک سوم رسیده و مجدد به باغ موزه باز می گردد.

رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس مطرح کرد: در بسیاری از مواقع این کاهش بودجه ها که با تاخیر به ما ابلاغ می شود سبب ایجاد مشکل در مسیر اجرایی شدن برنامه ها می شود. لذا خواهشمندم بیش از همیشه به برنامه ها و مصوباتی که در شورای شهر تهران با بودجه تنظیم شده مصوب شده توجه شد تا ابلاغیه ها و تصمیمات اخذ شده با مشکل بودجه مواجه نشود.

وی در ارتباط با خطوط عملیاتی مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت گفت: ما در توسعه فعالیت نمایشگاه ها در حوزه دفاع مقدس همواره توجه ویژه ای داشته ایم، از این رو قرار است در هفته دفاع مقدس امسال براساس سهمیه بندی دستگاه ها و ارگان ها از 90 هزار نفر در مراسم یادبود شهدا و تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس تجلیل به عمل آید.

رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس درخصوص اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ادامه داد: اقداماتی در جهت خاطره گویی و وصیت خوانی در مجموعه باغ موزه در حال انجام است و به زودی به مرحله اجرا میرسد. همچنین در حوزه حمایت از تولید فیلم سینمایی و مستند اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است. کما اینکه فیلم سینمایی اتاقک گلی در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بسیار خوش درخشید و به زودی روی پرده سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

سردار ناظر در ادامه اشاره کرد: باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس در خصوص تولید کتاب نیاز اقدامات مثبتی انجام داده و مقرر شده است تا پایان سال هفته ای یک کتاب به چاپ برسد. در واقع طبق برنامه ها تا پایان سال 100 عنوان کتاب به چاپ میرسد.

وی درخصوص تشکیل بانک اطلاعات جامع حوزه دفاع مقدس اشاره کرد: میلیون ها سند در این خصوص جمع آوری شده و به زودی در سرور ها بارگذاری می شود. همچنین در حوزه نمایشگاهی، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس در اولویت قرار گرفته است و تا بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس در ارتباط با ساخت یادمان ها و نمادهای شهدای ایثار و مقاومت گفت: یادمان های شهدای گمنام با همکاری شهرداری در اکثر مناطق 22 گانه اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha