کد خبر 218004
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

خوشمزه ترین دسرهای دنیا

خوشمزه ترین دسرهای دنیا

انتخاب بهترین دسرهای دنیا تقریباً کاری غیر ممکن است. اما بعضی از کشورها به دسرهای خوشمزه معروف هستند مثل فرانسه، ایتالیا، بلژیک، آلمان، سوئیس، هندوستان، اتریش و اسپانیا.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ انتخاب بهترین دسرهای دنیا تقریباً کاری غیر ممکن است. اما بعضی از کشورها به دسرهای خوشمزه معروف هستند مثل فرانسه، ایتالیا، بلژیک، آلمان، سوئیس، هندوستان، اتریش و اسپانیا. اما معروف ترین کشور فرانسه است که به داشتن خوشمزه ترین دسرها ی دنیا معروف است. در اینجا لیستی از  بهترین و معروف ترین دسرهای جهان قرار گرفته است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

برنج چسبنده انبه، تایلند

بشقاب برنج چسبنده انبه

برنج چسبنده انبه

انبه و برنج چسبنده در شیر نارگیل.  کل این ترکیب در یک برگ خرما پیچیده شده است. این غذای محبوب در تایلند  یک دسر سالم است. کافی است بگوییم که میزان شکر اختیاری است و انبه می‌تواند در طعم‌های شیرین یا ترش باشد و تنوع فوق‌العاده‌ای به این غذای ساده تایلندی اضافه کند.

کیک سه شیر، مکزیک و آمریکای مرکزی

کیک ترس لچس کرکی

کیک Tres leches

"سه شیر" این دسر شیر غلیظ شیرین، ترکیبی از شیر تبخیر شده و خامه است. یک کیک اسفنجی تخم مرغی سبک در هر سه خیس می شود و بعد سرد می شود. کیک Tres leches  در سرتاسر آمریکای لاتین و دریای کارائیب یافت می‌شود.

ساویجاکا، کرواسی

بشقاب ساویجاکا

بندر

بسیاری از غذاهای کرواسی از اتریش به آن سوی مرز مهاجرت کرده اند، این اشترودل شیرین معادل اپفلسترودل معروف اتریش است. احتمالاً لازم نیست بدانید چه مقدار کره برای درست کردن شیرینی فوق‌العاده نازک که نشانه یک اشترودل خوب است، اضافه شده است. این غذا را در اطراف فیلینگ پنیر و سیب (یا گاهی اوقات زردآلو یا آلبالو که هر دو در کرواسی رشد می کنند ) می پیچند و به صورت گرم با مقدار زیادی خامه غنی یا سرد با یک قاشق بستنی سرو می شود.

کنافه، مصر

بشقاب کنافه

کنافه

تعیین منشاء دقیق این دسر بسیار شیرین دشوار است. مطمئناً این دسر ریشه مصری دارد و می‌توانید در قاهره یا اسکندریه آن را بیابید. کنافه از نخ های شیرینی پزی ریز شده درست می شود که روی آن را خامه شیرین یا پنیر شور می ریزند و روی آن آجیل می ریزند. سپس کل آن را در شربت شکری به نام عطار خیس می کنند که با گلاب یا شکوفه پرتقال مزه دار می شود.

تارت لیمو، فرانسه

تکه ای از تارته یا سیترون

پای لیمو

خامه لیمو، لیمو ترش متعادل شده با مقداری شکر، در یک شیرینی ترد، تضاد کامل طعم و بافت را ایجاد می کند. فیلینگ کرم لیمو یک کاستارد تخم مرغ است که با لیمو و شکر بیشتر از آنچه واقعاً می خواهید بدانید طعم دار شده است.

اولیبولن، هلند

کاسه اولیبولن

گلوله های دونات سرخ شده

اولیبولن یک توپ دونات بسیار زیبا و به اندازه یک توپ بیلیارد است. آن را با شکر پاشیده و با کشمش و گاهی آجیل پر می کنند و ترجیحاً داغ سرو می کنند. این دونات ها به طور سنتی یک خوراکی عید نوروز در هلند هستند ، اما اکنون می توان آنها را در خارج از فصل تعطیلات یافت - اغلب به عنوان یک میان وعده خیابانی از غرفه های مواد غذایی سرو می شود.

Pasteis De Nata، پرتغال

Pasteis de nata یکی از بهترین دسرهای دنیاست

شیرینی های خامه ای

غذاهای خوشمزه ای که در Pastéis de Belém سرو می شود

عکس خمیرهای Bethlehem 

بهترین ها آنهایی هستند که در زادگاهشان بلم، خارج از لیسبون به فروش می رسند . با پاشیدن دارچین اختیاری همراه هستند. مردم محلی صبح ها پاستی  دناتا را همراه با قهوه خود می خورند، اما تارت های کوچک آنقدر خوشمزه هستند که می توانید در هر زمانی از روز از آنها لذت ببرید.

پودینگ تافی چسبناک، بریتانیا

بشقاب پودینگ تافی چسبنده

پودینگ تافی چسبنده

زمستان های مرطوب بریتانیا بهانه ای عالی برای لذت بردن از دسرهای گرم مانند "STP" است. یک اسفنج نرم، پر از خرمای خرد شده، با سس کارامل غنی پوشانده شده و با کاسترد تخم مرغ داغ سرو می شود. سس تافی به طور سنتی عطر و طعم خود را از تریکول می گیرد، ملاس تیره غلیظ که محصول جانبی شکر است. امروزه استفاده از شکر قهوه ای با پایه خامه ای دو چندان رایج شده است.

تارته تاتین، فرانسه

برش های تارته تاتن

کیک پای سیب

 رویه خمیر پف دار طعم سیب ها را می پوشاند که در شکر اضافی کارامل شده اند و با حرارت فر ترد می شوند. هنگامی که برای سرو این پای سیب را برگردانید، سیب های شیرین با کرم فریش متعادل می شوند و شیرینی سفت به یک پایه خوشمزه برای هر دو تبدیل می شود. این کیک پای سیب در دهه 1880 توسط دو خواهر تاتین در هتل تاتین در خارج از پاریس ساخته شد .

کانولی، سیسیل ایتالیا

کانولی یکی از بهترین دسرهای دنیاست

کانولی

این دسر کلاسیک ایتالیایی، یک رول شیرینی سرخ شده پر شده با پنیر نرم، ریشه عربی دارد. شما هنوز هم انواع آن را در سراسر خاورمیانه خواهید یافت، با آجیل اضافه شده یا میوه های خرد شده و شیرینی مرکبات. فیلینگ معمولا ریکوتا است که از شیر گوسفند تهیه می شود. 

نمای نزدیک از Cannoli

کانولی

کرم بروله، فرانسه

کرم بروله در فنجان

کرم بروله

 یک دسر فریبنده ساده است که به سختی کامل می شود. تعادل مناسب کاسترد با ضخامت مناسب شکر سوخته کلیدی است. کاسترد باید نرم باشد، اما آنقدر سفت باشد که به قاشق بچسبد. رویه باید تلخ و ترد باشد و تضاد مشخص و در عین حال هماهنگ با پایه داشته باشد.

کیک رام، کارائیب

تکه های کیک رام

کیک رام

کیک رام احتمالاً به همراه نیروی دریایی سلطنتی انگلیس وارد دریای کارائیب شد، جایی که بیسکویت های کشتی را در رام تیره فرو می کردند تا نرم شوند. نسخه امروزی با آن ریشه های اولیه فاصله زیادی دارد، اما در قلب یک کیک اسفنجی متراکم آغشته به رام کارائیب باقی مانده است .

کیک معروف Tortuga Rum به نمایش گذاشته شد

کیک Tortuga Caribbean Rom

یکی از محبوب ترین برندهای تجاری، کیک Tortuga Caribbean Rum است که در اصل در جزایر کیمن ساخته شده است. در سال 1987 راه اندازی شد و اکنون به سراسر جهان صادر می شود.

تریفل، بریتانیا

لایه های شیرین تریفل

چیز جزیی

این دسر کلاسیک انگلیسی از لایه‌های کیک اسفنجی، میوه‌های نرم، Jell-O (اختیاری) و کاسترد تخم‌مرغ درست می‌شود. خیس کردن اسفنج در شری برای نسخه بزرگسالان معمول است، و رویه ضخیم خامه فرم گرفته داده شده است.کل  این دسر در هنگام سرو در ترکیبی دوست داشتنی از رنگ ها و بافت ها حل می شود. این دسر به ویژه برای کودکان بسیار جذاب است.

باقلوا، ترکیه

بشقاب باقلوا

باقلوا

یکی دیگر از دسرهای لایه بردار، باقلوا است که از شیرینی فیلو، آجیل خرد شده و مقدار زیادی شربت شکر یا عسل درست می شود. 

پاولوا، استرالیا و نیوزیلند

پاولوا، یکی از بهترین دسرهای دنیا

پاولوا

استرالیا و نیوزلند بر سر اینکه کدام کشور پاولوا خوشمزه را اختراع کرده است، بحث می کنند. چیزی که همه آنها می توانند روی آن اتفاق نظر داشته باشند این است که مواد تشکیل دهنده یک مرنگ پخته است که روی آن انبوهی از خامه فرم گرفته و میوه است. همچنین توافق شده است که نام آن به نام بالرین روسی آنا پاولوا، که در دهه 1920 به استرالیا و نیوزیلند سفر کرده است، گذاشته شده است.

گلاب جامون، هند

بشقاب گلاب جامون

گلاب Jamun

این دسر محبوب جامعه آسیای جنوبی را در سراسر جهان دنبال کرده است و شما آن را از مالدیو تا مالزی خواهید یافت. نام آن که بیشتر با هند مرتبط است، به ریشه های ایرانی (ایرانی) اشاره دارد.

این یک دونات سرخ شده با خمیری است که از آرد و خویا تهیه می شود و با ساعت ها دم کشیدن شیر درست می شود. طعم بیشتر آن حاصل پخت آهسته با خیساندن در شربت شکر طعم‌دار حاصل می‌شود.

تیرامیسو، ایتالیا

تکه ای از تیرامیسو

تیرامیسو

انگشتان اسفنجی، آغشته به قهوه قوی، روی آن پنیر ماسکارپونه و پاشیده شده با کاکائو پایه این دسر محبوب ایتالیایی است. ایتالیا ، مانند فرانسه یا بریتانیا، می تواند لیستی از 25 بهترین دسر را به تنهایی ارائه دهد، و این یکی دیگر از محبوب ترین دسرها در سراسر جهان است.

موچی، ژاپن

موچی در یک بشقاب

موچی

ساخت موچی در ژاپن ، شامل کوبیدن مقدار زیادی برنج دانه کوتاه به صورت یک کل ژلاتینی بزرگ، یک فرآیند فتوژنیک است که ممکن است آن را روی صفحه نمایش دیده باشید. مراسم ایجاد ظرف را موچیتسوکی می نامند.

بستنی موچی

بستنی موچی

نتیجه سپس به شکل گلوله های برنج در اطراف مواد اصلی مانند خمیر لوبیا قرمز شیرین یا حتی بستنی در می آید. خود برنج اغلب با پودر چای سبز یا سایر رنگ های غذایی رنگ آمیزی می شود.

فلان، آمریکای لاتین

بشقاب فلن

کیک میوه

یک کاستارد تخم مرغ شیرین که با یک لایه کارامل تلخ تیره پوشانده شده است، فلان را درست می کند. همچنین با نام فرانسوی کرم کارامل معروف است، از اسپانیا به مکزیک آمد و اکنون در سراسر آمریکای لاتین گسترش یافته است تا به یک غذای منطقه ای متمایز تبدیل شود. در مکزیک، این دسر بهترین راه برای خنک شدن بعد از یک غذای تند فلفل است. در پورتوریکو ، آن را در طعم های مختلف از چنار شیرین گرفته تا پینا کولادا خواهید یافت.

کیک پنیر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

تکه هایی از چیزکیک نیویورکی

کیک پنیر نیویورک

بسیاری از دسرهای آمریکایی ریشه در اروپا دارند و چیزکیک ریشه آلمانی (و حتی یونانی باستان) دارد. به هر حال، این کشاورز لبنیات نیویورکی ویلیام چستر بود که در سال 1872 یک پنیر خامه‌ای صاف را کامل کرد.

امروزه پنیر خامه‌ای «فیلادلفیا» (فیلادلفیا روستایی‌تر به‌عنوان برند بازاریابی انتخاب شد) عنصر اصلی باقی مانده است. با پایه ای از کراکرهای گراهام خرد شده و رویه ای از توت فرنگی های ژله ای، اکنون در سراسر آمریکای شمالی رایج است.

بستنی دولچه د لچه، آرژانتین

کاسه بستنی Dulce de leche

بستنی Dulce de leche

با طعمی شبیه به کارامل، دولچه د لچه با پختن ملایم شیر تا زمانی که به خمیری یکدست تبدیل شود درست می شود. به معنای واقعی کلمه "شیرین از شیر"، به عنوان پاشیده روی نان، ساندویچ شده در کلوچه های آلفاجورس، و حرارت دادن برای ریختن روی پنکیک یا وافل استفاده می شود.

جایی که واقعاً خودش را پیدا می کند به عنوان یک دسر است. ایتالیایی ها ژلاتو را به آرژانتین آوردند ، اما مردم محلی آن را با سس دولچه  یا طعم دهنده درست کردند.

لامینگتونز، استرالیا

بشقاب لمینگتون

لامینگتون ها

مقداری کیک اسفنجی بردارید، روی آن را با سس شکلاتی بپوشانید و آن را در نارگیل خشک شده بغلتانید. تبریک می گویم، شما به تازگی یک Lamington و احتمالاً برخی از دوستان استرالیایی ساخته اید.

این نام برای لرد لامینگتون، فرماندار کوئینزلند از سال 1895 تا 1901، و جایی که 21 جولای در حال حاضر روز ملی لمینگتون است، نامگذاری شده است. با این حال، سرآشپز فرانسوی او، آرماند گالاند، مخترع واقعی این کیک بود که برای چای بعد از ظهر محبوب است.

سنتول، مالزی/اندونزی

کاسه قندول سرد

سنتول

سندول که هم مالزی و هم اندونزی ادعا می کنند نوعی سوربت است که از یخ تراشیده شده با شیر نارگیل درست می شود. سپس این پایه با شربت شکر خرما طعم دار می شود و طعم کاراملی به آن اضافه می شود.

کرم‌های ژله‌ای آرد برنج که با آب پاندان غنی از ویتامین به آن رنگ سبز درخشانی می‌دهند، رویه‌ای رنگارنگ درست می‌کنند. در سنگاپور، لوبیا قرمز شیرین شده نیز اضافه می شود، و تنوع های محلی جالب دیگری در تایلند، میانمار و ویتنام وجود دارد.

پای کی لیم، کی وست، فلوریدا

تکه پای آهک کلیدی

پای آهک کلیدی

تارت لیمویی (به بالا مراجعه کنید) که با لیموترش درست شده است، پای اصلی کی لیم است که در کی وست یافت می شود . افسانه ها حاکی از آن است که ملوانان فلوریدا برای محافظت از خود در برابر اسکوربوت این کار را انجام می دهند.

آهک های کلیدی یک نسخه کوچکتر و ترکیبی از آهک رایج ایرانی هستند و توسط اسپانیایی ها به فلوریدا آورده شده اند. بسیاری از درختان کی لیمو تجاری فلوریدا پس از طوفان سال 1926 ناپدید شدند، بنابراین آب لیموی بطری شده طعم دهنده معمولی امروزی است.

بینگسو، کره

بینگسو، یکی از بهترین دسرهای دنیا

بینگسو

بینگسو، مانند سنتول، یا کاکیگوری ژاپنی، یک دسر یخی تراشیده شده است که روی آن موادی مانند میوه خرد شده، شیر تغلیظ شده یا شربت میوه روی آن ریخته می شود. این یک جایگزین تابستانی سالم برای بستنی است.

این غذا در سراسر آسیای جنوب شرقی پخش می شود . مانند بستنی، تنوع آن فقط با تخیل محدود می شود و همه چیز از توت فرنگی گرفته تا چاشنی و طعم دهنده های چای سبز را خواهید یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha