کد خبر 217583
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

سردار فرحی: صنعت دفاعی بیش از ۹۷ درصد نیاز نیروهای مسلح را تأمین می‌کند

سردار فرحی: صنعت دفاعی بیش از ۹۷ درصد نیاز نیروهای مسلح را تأمین می‌کند

جانشین وزیر دفاع گفت: امروز صنعت دفاعی بالغ بر ۹۷ درصد نیازهای فراوان نیروهای مسلح را فراهم کرده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ مهرماه) در همایش تخصصی دفاع مقدس و تأثیرات آن بر امنیت ایران و منطقه غرب آسیا، گفت: در دنیای امروز بحث علم، فناوری و نوآوری در هندسه نظم‌ جدید جهانی جایگاه مهمی پیدا کرده است. قدرت به مرور از غرب به سمت شرق در حال حرکت است و ما باید در این شرایط جایگاه بالایی کسب کنیم.

وی افزود: هر کشوری که به حوزه علم، فناوری و نوآوری توجه کند در جایگاه نظم جدید جهانی جایگاه بالاتری خواهد داشت. 

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید مدل فکری و کاری را تغییر دهیم‌، تاکید کرد: در سند جدید وزارت دفاع آمریکا، ۸۸۰ میلیارد دلار برای دفاع در نظر گرفته شده است که در بیست صفحه و ۱۴ سرفصل تنظیم شده و ۱۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با چین است.

وی ادامه داد: آن‌ها دو اصل غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن را با در نظر گرفتن بودجه کلان در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

سردار فرحی، گفت: آمریکایی‌ها با استفاده از امکانات خود به دنبال دستیابی به ۹ فناوری از جمله خودمختاری، هوش مصنوعی، نانو، بایو، کوانتوم و انرژی‌های پیشرفته هستند چراکه آینده را رقم خواهد زد. این فناوری‌ها به بودجه و ساختار نیاز دارد و برایش باید فرهنگ‌سازی کرد.

وی افزود: در کشور ما در طول هشت سال دفاع مقدس انواع فرهنگ‌ها مانند نوآوری‌، ایثار، ابتکار، شهادت طلبی، مدیریت جهادی بر مبنای لوکوموتیو علم، فناوری و نوآوری شکل گرفت و ساختارها در نیروهای مسلح شکل گرفت. 

جانشین وزیر دفاع، بیان کرد: ما در ۱۵ سال اخیر نظام نوآوری جدید دفاعی را بر همین مبنا شکل دادیم. امروز صنعت دفاعی بالغ بر ۹۷ درصد نیازهای فراوان نیروهای مسلح را فراهم کرده است. توسعه و شکوفایی این صنعت از زمان جنگ تحمیلی آغاز شد و سر ریز این توسعه به کشور خدمات می‌دهد.

وی ادامه داد: ما امروز هم در حال شهید دادن در شرایط مختلف هستیم.‌ به طور خاص در صنعت دفاعی بیش از ۵۰ شهید تقدیم کردیم که نماد آن شهید فخری زاده است و آن لوکوموتیو تبدیل به اوتوموتیو شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha