کد خبر 216897
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «حیات»؛

ارتقای برنامه‌های سلامت محور در برنامه هفتم

ارتقای برنامه‌های سلامت محور در برنامه هفتم

محمدبیگی با بیان اینکه هر کشوری کیان و عزتش با مدافعین آن کشور است، گفت: در برنامه هفتم توسعه در خصوص جامعه ایثارگران نیاز است تا برنامه های سلامت محور را ارتقا دهیم.

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در برنامه هفتم توسعه در خصوص جامعه ایثارگران نیاز است تا برنامه های سلامت محور را ارتقا دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار برنامه های سلامت محور باید در بحث بهداشت و پیشگیری نیز برای خانواده‌های ایثارگر قوانین، مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: در حوزه درمان ارائه افزایش پوشش بیمه‌ای و تعداد اقلام بسته خدمتی پوشش بیمه ای باید مورد پیشرفت قرار گیرند که یکی از دلایل آن این است که جانبازان ما عمدتا افرادی هستند که شیمیایی ، تنفسی، قطع اندام و... هستندکه نیازمند تکرار خدمات و مراجعه مکرر به پزشک برای آنها هزینه زیادی را ایجاد می‌کند با توجه به گرانی‌های ایجاد شده، لذا باید این موارد ارتقا پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت پوشش بیمه ای در حال حاضر توسط بیمه دی انجام می شود که نسبت به گذشته روند ارائه خدمات مطلوب تری داشته است. اما نیاز است تا رضایت مندی خانواده شهدا و ایثارگران تامین و ارتقا پیدا کند.

محمدبیگی تصریح کرد: توجه به همسران شهدا و جانبازان نکته مهمی است چرا که خانواده جانبازان در نگهداری از جانباز، خودشان نیز دچار فرسودگی، آسیب های جسمی و روحی می‌شوند که نیاز به رسیدگی ویژه ای دارند. بنابراین باید بسته های خدماتی برای خانواده جانبازان نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هر کشوری کیان و عزتش با مدافعین آن کشور است؛ لذا ما مدیون و بدهکار خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و اگر آنها نبودند هیچکدام از ما نمی توانستیم در مشاغلی که حضور داریم، امکان حضور داشته باشیم. لذا به عزیزان افتخار می کنیم و مدیونشان هستیم بنابراین تلاش می کنم تا در مجلس یازدهم با ارائه برنامه های بهتر در برنامه هفتم توسعه به جامعه ایثارگر خدمات بهتری را ارئه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha