کد خبر 216822
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

ملکی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

نجات کارگر جوان اهل افغانستان از چاهی با عمق ۳۵ متر

نجات کارگر جوان اهل افغانستان از چاهی با عمق ۳۵ متر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران از نجات یک کارگر اهل افغانستان از عمق ۳۵ متری چاهی در محدوده خاوران خبرداد.

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، از نجات یک کارگر جوان تبعه افغانستان از عمق ۳۵ متری یک چاه خبر داد و گفت: ساعت ۱۵:۴۶ بعد از ظهر امروز، یک مورد حادثه گرفتار شدن یک کارگر در چاه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اطلاع داده می شود که درپی آن ستاد فرماندهی عوامل گروه نجات را از نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در محله خاوران، خیابان نباتی اعزام می کند.

وی افزود: عوامل گروه نجات در مدت زمان حدود سه دقیقه به محل حادثه می رسند و پس از حضور در محل مشاهده می کنند که این حادثه در حیاط یک انبار نگهداری از لوازم پلاستیکی که در آن چاهی به عمق حدود ۳۵ متر قرار دارد رخ داده است.

ملکی با بیان اینکه یک کارگر اهل افغان که به منظور جابجایی پمپ آب به عمق این چاه رفته بود دچار شرایط جسمی نامساعد می شود، گفت: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص به عمق این چاه رفته و کارگر ۳۵ ساله افغانستانی را درحالی که بی‌حال بود، از چاه خارج کرده و به سطح زمین منتقل کردند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه این فرد از سوی عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد، گفت: خوشبختانه این کارگر نجات پیدا کرد و عملیات آتش‌نشانان در ساعت ۱۶:۲۷ به اتمام رسید.

ملکی در پایان خاطر نشان کرد: ضروریست کارفرمایان و کارگران برای انجام اقداماتی که در چاه انجام می‌شود، حتما مقررات ایمنی را رعایت کرده و ضمن کمک گرفتن از کارگران و افراد ماهر، حتما تجهیزات لازم را نیز برای آنان تامین کنند، تا شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha