کد خبر 216538
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان در گفتگو با «حیات»:

قصه گویی بستری برای تقویت ایمان کودکان خواهد بود

قصه گویی بستری برای تقویت ایمان کودکان خواهد بود

فرهاد فلاح گفت: مقام معظم رهبری درباره قصه گویی در کانون پرورش فکری اشاره کردند که قصه گویی باید بذر ایمان را در دل کودکان بکارد. ما این سرفصل را در کانون پرورش فکری مدنظر قرار دادیم تا بتوانیم از قصه گویی برای تقویت ایمان کودکان استفاده کنیم.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه آیین بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی و گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: امروز آیین رونمایی از پوستر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی برگزار شد و این در حالی است که این جشنواره با ربع قرن سابقه، یکی از پیشتازترین جشنواره های قصه گویی در عرصه جهانی است؛ همچنین امیدواریم بعد از ثبت ملی قصه گویی بتوانیم جشنواره ای با مشارکت بالا داشته باشیم.

وی افزود: جشنواره قصه گویی از ویژگی های خاصی برخوردار است و از جمله محورهایی که در آن مورد توجه قرار گرفته، قصه های قرآنی، دینی و مذهبی است که با موضوعات اسطوره ها از فردوسی تا شهید سلیمانی را در بر می گیرد؛ همچنین شخصیت شهید سلیمانی به عنوان موضوعی خاص در این جشنواره در نظر گرفته شده است. شرکت کنندگان می توانند موضوعات مرتبط با این شهید بزرگوار و بخش های مختلف زندگی ایشان را روایت کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: در ادامه جایزه ویژه قصه گویی با موضوع شهید سلیمانی را داریم که می تواند بسیار جذاب باشد. همچنین موضوعات کار و کارآفرینی از بخش هایی جدیدی است که در جشنواره وجود دارد تا معرفی محصولات و حوزه های کارآفرینی را در بستر قصه و قصه گویی داشته باشیم. افراد علاقه مند برای حضور در این جشنواره می توانند تا پایان مهرماه قصه خود را به صورت ویدئویی ضبط شده از طریق سایت kanoonfest.ir  ثبت نام و ارسال نمایند و در بخش ملی، استانی و بین المللی در جشنواره شرکت کنند.

فلاح با اشاره به شعار جشنواره امسال که «با قصه لبخند بسازیم» است، افزود: چهار رویکرد زاویه دید جدید، امید آفرینی، لبخند، ایمان و الهام آفرینی از سرفصل های این جشنواره است. در تلاشیم قصه گویی را به عنوان ظرفیتی مردمی بشناسانیم و به عنوان رویکردی تربیتی در بستر خانواده از آن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شما بعنوان مسئولی فرهنگی در زمینه تربیت کودکان و نوجوانان چه اقداماتی انجام داده اید، گفت: آنچه که اکنون در رویکرد جشنواره مطرح است، ایمان و الهام آفرینی است. امثال سند 2030 به دنبال ایمان زدایی در کودکان و نوجوانان است و حذف دین و اعتقادات از سرفصلهای تربیتی آن است؛ در این راستا سعی شده است در بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی به صورت جدی به موضوعات دینی، قرآنی و مذهبی با رویکرد امید و الهام آفرینی پرداخته شود. ضمن اینکه مقام معظم رهبری درباره قصه گویی در کانون پرورش فکری اشاره کردند که قصه گویی باید بذر ایمان را در دل کودکان بکارد و ما این سرفصل را در کانون پرورش فکری مدنظر قرار دادیم تا بتوانیم از قصه گویی برای تقویت ایمان کودکان استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha