کد خبر 216238
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

۵۰۰ بازرس نظارت بر واحدهای صنفی اطراف حرم رضوی را برعهده دارند

۵۰۰ بازرس نظارت بر واحدهای صنفی اطراف حرم رضوی را برعهده دارند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: دست کم ۵۰۰ بازرس و ناظر از ۱۴ مجموعه نظارتی در دهه پایانی ماه صفر نظارت بر واحدهای صنفی اطراف حرم مطهر رضوی را برعهده دارند.

به گزارش گروه استان های حیات؛رضا رمضانی افزود: این ناظران از مجموعه های نظارتی دستگاه هایی مانند سازمان صنعت، معدن، تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، اصناف مشهد، اداره غذا و دارو، استاندارد، دامپزشکی و بهداشت محیط گرد هم آمده و در چهار قرارگاه نظارتی حلقه اطراف حرم حضور دارند.

وی ادامه داد: این حلقه یا رینگ میدان توحید تا پایانه امام رضا(ع)، چهارراه برق و میدان عدالت را شامل شده و واحدهای صنفی گرداگرد حرم مطهر رضوی را در بر می گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: مسوولیت ۲ قرارگاه نظارتی واقع در هتل امیر ابتدای خیابان بهجت و ساختمان فرهنگی شهرداری بین طبرسی ۱۸ و ۲۰ با اصناف بوده و جهاد کشاورزی نیز مسوولیت اصلی در سومین قرارگاه واقع در هتل حیات شرق ابتدای خیابان شارستان را عهده دار است.

رمضانی افزود: سازمان صمت مسوولیت چهارمین قرارگاه نظارتی واقع در چهارراه دانش شرقی، نبش شهید حنایی یک را عهده دار خواهد بود و علاوه بر این چهار قرارگاه، پایگاه بسیج شهید امانی واقع در هتل "روتانا" نیز با چهار قرارگاه یاد شده همکاری می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر پنج محل یاد شده، چهار مکان در میانه بازار و اطراف حرم رضوی طی پنج روز دهه آخر صفر به صورت شبانه روزی پذیرای شکایات احتمالی زائران و مجاوران در خصوص خدمات واحدهای صنفی پیرامون حرم رضوی است.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جای می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha