کد خبر 215186
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

یکهزار و ۳۸۰ فرزند شهید و ایثارگر در یزد بدون شغل هستند

یکهزار و ۳۸۰ فرزند شهید و ایثارگر در یزد بدون شغل هستند

 مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران یزد گفت: یکهزار و ۳۸۰ نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان استان در سامانه این اداره کل ثبت نام و در نوبت شغل قرار دارند.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام "عباس زارع" روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: در سال گذشته مجموعا ۴۵۷ نفر فرزند شهید و ایثارگر استان استخدام شدند که از این تعداد ۱۸۶ نفر جذب بخش دولتی و ۲۷۱ در بخش خصوصی جذب شدند.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ نفر در بخش دولتی و ۱۳۰ در بخش خصوصی جذب شدند که مجموعا در این مدت ۲۴۴ مشغول بکار شدند که همه این افراد از طریق آزمون جذب دستگاههای دولتی شدند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران یزد تصریح کرد: در سال گذشته هم ۲۳۶ نفر و در سالجاری ۲۹۳ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر استان با دریافت تسهیلات اشتغالزایی اقدام به ایجاد شغل و کارآفرین شدند و ضمن ایجاد شغل برای خود برای دیگر افراد هم کار فراهم نمودند.

زارع ادامه داد: براساس قانون تمامی دستگاه ها مکلف هستند حداقل ۲۵ درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل، فرزندان و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان تامین کنند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران یزد تعداد جانبازان استان یزد را ۱۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۹۵ نفر از این تعداد جانبازان بالای ۲۵ درصد هستند.

فعالیت ۱۳۰ خیر در بنیاد شهید استان یزد

وی تعداد خیران بنیاد شهید استان را ۱۳۰ نفر بیان کرد و گفت: عمده این خیران خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند؛ در دوران کرونا بسیاری از خانواده های شهدا منازل خود را تبدیل به کارگاه ماسک کردند یا دستگاه اکسیژن ساز و غیره خریدند و در این دوران کم نگذاشتند همان طور که برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی و وطن فرزند خود فدا کردند در این دوران هم دست از پا نکشیدند و وارد میدان شدند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران یزد افزود: بعنوان نمونه پدر شهیدی در استان ۱۶ واحد مسکونی آپارتمانی ساخته و به مدت سه سال رایگان به زوج ها جوان می دهد و تنها خواسته او خواندن روزی یک حزب قرآن کریم برای شادی روح فرزندان شهیدش هست .

وی با با بیان اینکه این استان ۷۵۱ آزاده دارد که ۶۰ نفر از این تعداد فوت کردند اضافه کرد: تاکنون خاطرات ۲ هزار و ۵۲۰ نفر از جامعه زیرپوشش شامل آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معزز شهدا در استان ثبت و ضبط شده است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha