کد خبر 215147
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگو با «حیات»؛

بازتعریف مفهوم بازدارندگی با تلاش وزارت دفاع/ قدرت نظامی اول در منطقه هستیم +فیلم

بازتعریف مفهوم بازدارندگی با تلاش وزارت دفاع/ قدرت نظامی اول در منطقه هستیم +فیلم

سردار غلامرضا جلالی گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با همت عزیزان ما در وزارت دفاع در حوزه های مختلف غیر نظامی نیز  توانسته است به قطب جهانی شود.

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با نقش نمایش قدرت نظامی ایران در قالب نمایشگاه و رزمایش گفت: خداوند را شاکریم که این فرصت را داد تا امروز از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی وزارت دفاع که با استفاده از ظرفیت های بخش دفاعی وشرکت‌های دانش بنیان تولید شده است  بازدید داشته باشیم

وی گفت: دو مولفه اساسی در نمایشگاه وجود دارد 1_ حوزه موشکی ۲_ حوزه پهپادی. که این مولفه ها، از مرحله طراحی تا ساخت آنها و اعمال تغییرات متناسب با راهبردهای دفاعی کشور بوده است به شکلی که انواع اقسام موشک با کاربردهای مختلف اعم از زمین به رمین و زمین به هوا و ساحل به دریا را تولید کرده و توانسته موجب اقتدار کشور شود .

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در بخش پهپادی نیز شاهد یک انقلاب اساسی در حوزه سلاح و تجهیرات هستیم که در حوزه های مختلف اعم از کشف ، دیدبانی، شناسایی، ،تعاقب و پیگیری و حمله از طریق انواع اقسام سلاح ها، تا حوزه های فرماندهی و مرزبانی شاهد حضور آنها هستیم.

جلالی عنوان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با همت عزیزان ما در وزارت دفاع در حوزه های مختلف غیر نظامی نیز  توانسته است به قطب جهانی شود و قدرت دفاعی کشور را افزایش دهد به شکلی که توانسته اند مفهوم بازدارندگی را در کشور بازتعریف کنند.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه پهپادی، پدافند هوایی و موشکی توانسته است، سبب بازدارندگی و دفاعی شود، افرود: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، به برکت خون این شهید عزیز،  قدرت بازدارندگی تولید شده ناشی از این سلاح ها، ما را به قدرت منطقه ای اول نظامی در منطقه کرده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در حوزه بازدارندگی، اولین مولفه، تولید قدرت است که در حوزه دفاعی؛ طراحی و ساخت سلاح های راهبردی را داشتیم. زمانیکه توانستیم این سلاح ها را تولید و انباشت کنیم  و سپس در قالب رزمایش، نمایش دهیم به شکلی که قدرت نمایش تولید شده را به دشمن تفهیم کنیم، پس این مولفه، تفهیم قدرت است که میتواند سبب بازدارندگی و ارتقا  قدرت کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha