کد خبر 214774
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

چاپ پانزدهم کتاب«چهارده گفتار پیرامون ارتباط با امام زمان»

چاپ پانزدهم کتاب«چهارده گفتار پیرامون ارتباط با امام زمان»

کتاب «چهارده گفتار پیرامون ارتباط معنوی با امام زمان (عج)» نوشته حسین گنجی از سوی انتشارات جمکران به چاپ پانزدهم رسید.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ کتاب «چهارده گفتار پیرامون ارتباط معنوی با امام زمان (عج)» نوشته حسین گنجی به تازگی توسط انتشارات جمکران به چاپ پانزدهم رسیده است.

از مجموعه روایات و آیات و زیارت‌هایی که از ائمه به ما رسیده است به این نتیجه می‌رسیم که همه نعمت‌های مادی و معنوی که داریم همه از یمن وجود حضرت صاحب الزمان (عج) است و همه هستی بر سر سفره ولایت حضرت مهدی نشسته‌ایم. او واسطه فیض در خلقت و آفرینش ماست. همان طور که در حدیث فرمودند: «ما ساخته حضرت حقّ‌ایم و مردم، به خاطر ما آفریده شده‌اند.»

نظام عالم، نظام حق و تکلیف است و ما در برابر هرکسی که به گردن ما حقی دارد، وظایفی داریم. حال این سوال پیش می‌آید که قبال این همه احسان و تفضلی که ازسوی اهل‌بیت شامل حالمان می‌شود، چه وظیفه‌ای داریم؟ و چطور پاسخ احسان آن‌ها را با احسان بدهیم؟

علاوه بر اینکه باید هر زمان به یاد ایشان باشیم و از سیره ایشان پیروی کنیم، بر ماست که یاد و محبت او را نیز تبلیغ و ترویج کنیم. وظیفه داریم در هر کوی و برزن، در هر مجلس، با قلم و سخن، حضرت و مکتب و نام و یادش را ترویج کنیم.

نویسنده در این کتاب به دو مبحث پرداخته است. مبحث اول شیوه‌هایی که اگر انسان آن را دقیق به‌کار بگیرد ارتباط روحی، فکری و رابطه ظاهری با امام زمان (عج) برقرار می‌کند؛ و مبحث دوم درباره ویژگی‌ها و صفات یاران مهدی است. در این بخش به‌دنبال آن هستیم تا بدانیم چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشیم تا بتوانیم دست‌کم در شمار یاران خاص آن حضرت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha