کد خبر 214598
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

شهردار پیرانشهر:

ظرفیت پارکینگ‌های پیرانشهر به ۱۵۰ هزار دستگاه رسید

ظرفیت پارکینگ‌های پیرانشهر به ۱۵۰ هزار دستگاه رسید

شهردار پیرانشهر گفت: هم اکنون ظرفیت پارکینگ‌های پیرانشهر به ۱۵۰ هزار دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صفر تفاخر اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت پارکینگ‌های پیرانشهر به ۱۵۰ هزار دستگاه افزایش یافته است و انتظار می‌رود که زائران خودروهای خود را قبل از اعزام به این پارکینگ‌ها منتقل کنند و از توقف آنها در معابر سطح شهر خودداری کنند.

وی افزود: تمام امکانات داخل شهر بسیج شده تا بتوانیم در خدمت زائران عزیز باشیم و آنان بدون هیچ دغدغه و مشکلی سفر خود را در مسیر کربلا از مرز تمرچین پیرانشهر آغاز کنند.

تفاخر اضافه کرد: شورای اسلامی و شهرداری پیرانشهر هم در حدود ۵ میلیارد ریال برای راه اندازی موکب اهل سنت کمک کرده و برای فضاسازی و آذین‌بندی داخل شهر نیز در حدود ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha