کد خبر 214547
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

«حیات» به بهانه برپایی نمایشگاه دستاوردهای  دو ساله دولت گزارش میدهد؛

روایت خدمت

روایت خدمت

نمایشگاه تبیین دستاوردهای دو ساله دولت، از چهارم تا هفتم شهریورر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد و دستگاه های اجرایی مهمترین دستاوردها و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایشگاه دستاوردهای ۲ ساله دولت سیزدهم تحت عنوان «روایت خدمت» از شنبه، چهارم تا سه شنبه هفتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد که مقامات و مسئولین دولتی از دستگاه های مختلف میهمان این نمایشگاه بودند و غرفه های مختلف وزارتخانه ها بازدید کردند.

این نمایشگاه با هدف ارائه گزارش عملکرد دولت به مردم طی ۲ سال اخیر برپا شده بود و مردم در این ۴ روزی که نمایشگاه دایر بود از خدمات و امکانات وزارتخانه ها و دستگاه و سازمان های زیرربط دولت مطلع شدند و لازم به ذکر است که این اولین بار بود که یک دولت برای ارائه گزارش عملکرد خود به مردم نمایشگاهی برپا میکند. تقریبا تمامی وزارتخانه ها در این نمایشگاه حضور داشتند و تک تک آنها برنامه های متنوعی برای ارائه گزارش عملکرد دوساله، معرفی دستگاه های جدید و برگزاری نشست های تخصصی داشتند.

یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت در رابطه با این نمایشگاه آن بود که دولت شرایطی فراهم کرد که مردمبه راحتی بتوانند از نزدیک با بخش مختلف دستگاه ها بازدید و در جریان دستاوردهای دولت سیزدهم قرار گیرند. از سوی دیگر بهره گیری از نیروی جوتن و نخبه در امور اداری کشور از موضوعات مهم دیگری بود که نباید به سادگی از ان رد شد زیرا یکی از شعارهای دولت سیزدهم بهره گیری از نیروی جوان در امورات مملکتی بود که در این نمایشگاه به راحتی میشد حضور جوانان تحصیلکرده، نخبه و با استعداد را مشاهده کرد.

وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت کشاورزی، سازمان انرژی اتمی کشور، سازمان هلال احمر، معاونت امور زنان و خانواده دولت، معاونت حقوقی امور مجلس دولت، شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه کشور، ایمیدرو و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزارکنندگان غرفه در نمایشگاه بودند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو دستگاه های دولتی بود که در این نمایشگاه غرفه ای برپا کرده بود. با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و احترام خاص مسئولین به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا به جرات می توان گفت که تمامی مسئولینی که در نمایشگاه حاضر میشوند از غرفه بنیاد شهید نیز بازدید می کردند.

روز اول
افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۴:۳۰ با حضور غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر رییس جمهور، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت،میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شد.
علاوه بر مسئولینی که در آیین افتتاح نمایشگاه روایت خدمت حضور داشتند، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم دولابی مشاور رییس جمهور و رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در محل نمایشگاه حاضر شدند. در این روز، نمایشگاه میزبان دیگر مسئولین از جمله ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان نیز حضور داشتند .

«روایت خدمت»

روز دوم
در دومین روز از نمایشگاه وعده، وفا؛ مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو، رضا عظیمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جهاد نصر، محمد دهقان معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری، زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور و امین کلاهدوزان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.
در دومین روز از نمایشگاه دستاوردهای دو ساله دولت، آیین رونمایی از دستاورد «رادیونوکلئید سزیم -۱۳۷» با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد.

روز سوم
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید علی ادیانی معاون امور تقنینی و معاونت امور مجلس و علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید و در نهایت نشست خبری نیز برگزار کردند که در این نشست به تشریح عملکرد دولت در حوزه های مربوطه پرداختند.بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور ، قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی مجلس و سخنگویان بخش منابع آب و صنعت برق، هاشم کارگر، رییس سازمان ثبت احوال کشور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از دیگر میهمانان نمایشگاه روایت خدمت بودند.

روز چهارم؛ اختتامیه
در آخرین روز از نمایشگاه، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه بازدید کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید از نمایشگاه گفت: تمام حوزه ها و موسسات وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران که بخش کوچکی از دستاوردهای آنان در نمایشگاه عرضه شد، به نسبت دوره های گذشته رشد قابل قبولی داشته است به نحوی که دو سال کارنامه عملکردی بنیاد قابل مقایسه با ۸ سال گذشته می باشد که این قیاس، نشان دهنده رشد سریع در بخش های مختلف است.

«روایت خدمت»

معاون رئیس جمهور  با بیان اینکه  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است افزود: امروزه آثار جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در موضوع اربعین قابل مشاهده است؛ به طوری که تمام دستگاه ها و نهادها در حوزه احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مانند «زیارت نایب الشهید» که عمومیت یافته است به ایفای نقش می پردازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاران ما در بنیاد طی ۲۰ ماه گذشته معادل ۴۰ سال قبل در سامانه «ثبت افتخار»؛ خاطرات شهدا را ثبت و ضبط کرده اند.

از دیگر میهمانان نمایشگاه، رومینا گوآدالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در ایران، یون کانگ هیون سفیر کره جنوبی در ایران، سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، محمد خوانساری معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و حجت عبدالمالکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، سردار سرتیپ پاسدار حمیدرضا اشراق معاون هماهنگ کننده فراجا و  محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بودند.
رییس جمهور پس از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در روز سه شنبه که در سالن اجلاس سران برگزار گردید، به محل برگزاری نمایشگاه  «روایت خدمت» آمده و تقریبا از تمامی غرفه های نمایشگاه بازدید کردند.
نمایشگاه تبیین دستاوردهای دولت مردمی کار خود را از شنبه آغاز و طی چهار روز، سه شنبه به پایان رساند و دستگاه های اجرایی مهمترین دستاوردها و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

گزارش: صفورا طالب زاده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha