کد خبر 214304
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

رئیس رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با «حیات»:

67 مسجد در استان تهران به عنوان پایگاه جهاد تبیین مشخص شده‌اند + فیلم

67 مسجد در استان تهران به عنوان پایگاه جهاد تبیین مشخص شده‌اند + فیلم

رئیس رسیدگی به امور مساجد گفت: تعداد 67 مسجد را به‌عنوان پایگاه‌های جهاد تبیین مشخص کرده ایم که در یک مدت بسیار خوبی هر هفته مسئله جهاد تبیین با دعوت از سخنرانانی که توانایی ترویج جهاد تبیین را داشتند در مساجد برقرار بود.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم رئیس رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره ترویج جهاد تبیین در مساجد بیان داشت: مسئله جهاد تبیین به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک واجب قطعی، فوری و عینی می‌باشد، در این رابطه مساجد استان تهران با همکاری و هماهنگی  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، تعداد 67 مسجد را به‌عنوان پایگاه‌های جهاد تبیین مشخص کرده اند که در یک مدت بسیار خوبی هر هفته مسئله جهاد تبیین با دعوت از سخنرانانی که توانایی ترویج جهاد تبیین را داشتند در مساجد برقرار بود.

وی افزود: خدا رو شکر از این عزیزان دعوت به عمل آمد و و جهاد تبیین در مساجد ادامه‌دار شد، البته در همه مساجد ما جهاد تبیین به وسیله ائمه محترم جماعات در حال اتفاق است و به‌صورت عمومی کار خود را انجام می‌دهند،  ان‌شاءالله بتوانیم این مطالبه رهبری را به‌صورت کامل محقق کنیم.


 

قرائت وصیت نامه شهدا در مساجد تهران / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 

رئیس رسیدگی به امور مساجد درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مساجد اظهار کرد:در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ شهدا در مساجد؛ قطعاً همه مساجد با تصاویر شهدای عزیز زینت گرفته‌اند، در هر مسجدی که وارد شویم، عکس‌ها و تصاویر شهدای آن محل در مسجد است و در مورد زندگینامه‌ی شهدا و وصیت شهدا در مساجد تبلیغ می‌کنند.

 وی ادامه داد: البته در بعضی از مساجد کار خیلی خوبی اتفاق افتاده است که وصیت‌نامه شهدا و گل‌واژه هایی از این وصیت‌نامه ها را می‌خوانند و این در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حتماً بسیار مؤثر خواهد بود، امیدواریم که در باقی مساجد هم بتوانند این طرح را پیاده کنند.

مساجد طالب خاکسپاری شهدا هستند

حجت‌الاسلام ابراهیم با اشاره به خاکسپاری شهدای گمنام در مساجد بیان داشت: مساجد طالب این هستند که از ابدان مطهره شهداء بهره ببرند و پیکرهای مبارک‌شان در مساجد به‌عنوان زیارتگاه اهالی مسجد دفن شود.

رئیس رسیدگی به امور مساجد گفت: منتها عزیزانی که تصمیم‌گیر هستند، شورایی دارند که باید از محل‌ها بازدید کنند که اگر آن شاخصه‌ها و مولفه های مورد تایید را داشته باشند، با آن موافقت می شود. خدا رو شکر تعداد زیادی از  محلات و مساجد ما از قبور مطهر شهدای گمنام بهره‌مند هستند،این مساجد محلی شده اند برای رجوع جوانان، نوجوانان، خانواده‌های گرامی که با شهدای عزیز انس پیدا می‌کنند.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha