کد خبر 214081
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات درگذشت طلال سلمان را تسلیت گفت

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات درگذشت طلال سلمان را تسلیت گفت

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی ضمن ابراز تاسف از درگذشت «طلال سلمان» روزنامه‌نگار لبنانی نوشت: وی با تاسیس روزنامه «السفیر» گام بلندی در تبیین چهره واقعی صهیونیست‌ها برداشت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی درگذشت طلال سلمان روزنامه‌نگار و موسس روزنامه السفیر، پیام تسلیت صادر کرد ، متن این پیام بدین شرح است:

«درگذشت طلال سلمان، شخصیت رسانه‌ای متعهد و دغدغه‌مند جبهه مقاومت، منجر به تالم و تاسف گردید. ایشان با تاسیس روزنامه لبنانی السفیر در سایه گفتمان مقاومت، گام بلندی در تبیین چهره واقعی صهیونیست‌ها و جنایات گسترده آنها علیه فلسطینیان و دیگر ملت‌های منطقه برداشته و در مسیر دفاع از آرمان آزادی قدس شریف از هیچ گونه تلاش خالصانه‌ای دریغ نکرد.

روایتگری صریح و به هنگام از تحولات منطقه، تشریح ابعاد میدانی و عملیاتی گفتمان مقاومت و نقد ساختاری و ماهوی رژیم جعلی رژیم اشغالگر قدس از جمله خطوط رسانه‌ای مدنظر طلال سلمان در طول حیات بابرکت رسانه‌ای وی محسوب می‌شد.

قطعا مسیر روشن و پربار مرحوم طلال سلمان از سوی دیگر رزمندگان خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقاومت به خوبی دنبال گردیده و نقش موثری را در شکل‌گیری پیروزی نهایی جریان حقیقت در برابر جریان اشغالگری و دروغ ایفا خواهد کرد.

اینجانب و همکارانم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن عرض تسلیت ضایعه فقدان مرحوم طلال سلمان، برای ایشان مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم و همکارانشان در روزنامه السفیر و سایر رسانه‌های جبهه مقاومت طلب صبر و اجر می‌کنم.»

طلال سلمان متولد سال ۱۹۳۸ در شهر شمستر (غرب شهر بعلبک در بقاع لبنان)، سوم شهریور در ۸۵ سالگی درگذشت، او که موسس روزنامه السفیر به عنوان معروفترین و بزرگترین روزنامه جهان عرب بود در نوشته‌هایش، هدف خود از فعالیت‌های روزنامه‌نگاری را سر و سامان دادن به وضعیت مطبوعات در لبنان و توسعه مسیر آن برای تبدیل شدن به مطبوعات مدرن جهان عرب عنوان کرده است.

نخستین شماره روزنامه السفیر در ۲۶ مارس سال ۱۹۷۴ منتشر شد و در این سال‌ها موفق شده شهرت زیادی در کشورهای عربی و اسلامی کسب کند و در طول چهار دهه فعالیت سردبیران و روزنامه نگاران آن به شهرت قابل توجهی در صحنه رسانه‌های عرب دست یافتند.

همچنین السفیر تنها روزنامه لبنانی است که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ حتی یک روز تعطیل نشد و با وجود محاصره توزیع آن به صورت محدود ادامه یافت و در خیابان‌های پایتخت حضور خود را حفظ کرد.

«به همت خمینی شاه در بدر شده» عبارتی فارسی که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست. همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی (ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کارنامه این روزنامه نگار معروف قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha