کد خبر 214058
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

رییس دفتر رییس جمهور در گفتگو با «حیات»:

دولت در تلاش برای تسهیل عزیمت زوار اربعین است/ هزینه تاکسی های اینترنتی برای زوار اربعین همانند حمل و نقل عمومی شد

دولت در تلاش برای تسهیل عزیمت زوار اربعین است/ هزینه تاکسی های اینترنتی برای زوار اربعین همانند حمل و نقل عمومی شد

اسماعیلی گفت: دولت تصمیم دارد تمامی امکانات و خدمات را برای زائران اربعین در نظر بگیرد و دستورات لازم از سوی رییس جمهور، هم در ستاد اربعین اتخاذ و همچنین به وزارتخانه های زیربط به ویژه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی صادر شده است.

غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با اقدامات دولت برای پیاده روی زوار در ایام اربعین گفت: خدا را شاکر هستیم که هر ساله اربعین حسینی نسبت به سنوات گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی  تلاش خودش را برای تسهیل عزیمت زائران کربلای معلی چه هموطنان ما و همچنین زائرینی که از سایر نقاط دنیا به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین در این ایام مشرف می‌شوند را دارد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: امسال شاهد این هستیم که در زیرساخت‌ها چه در زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه مسیرهای تردد زائرین، پایانه های مرزی و پارکینگ‌های مورد نیاز و همچنین امکانات مورد نیاز علی الخصوص در پایانه‌های مرزی برای زائران، امکانات بهتری نسبت به سنوات قبل فراهم شده است در این راستا گزارشاتی که تا امروز ما داشتیم این بود که زائرین نیز رضایت بیشتری نسبت به این موضوع دارند.

وی تشریح کرد: این حجم از زوار اربعین به ویژه در حوزه تامین وسایل نقلیه حمل و نقل، وسایل نقلیه و جابجایی زائران، مشکلاتی را به همراه داشت که با پیگیری ها و تدابیری که انجام شد چه در خصوص استفاده از ناوگان حمل و نقل ادارات و سازمان ها اقدامات خوبی انجام شده است همچنین در زمینه حمل و نقل خصوصی به ویژه تاکسی های اینترنتی، هماهنگی های لازم انجام شد و هم اکنون با قیمتی مشابه حمل و نقل عمومی، در حال انتقال زائرین به مرزهای کشور هستند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شاهد این هستیم که زائرین اباعبدالله حسین (ع) از کشورهای افغانستان و پاکستان، از مرزهای میرجاوه و ریمدان وارد کشور  ما می شوند که برای این عزیزان نیز امکاناتی در نظر گرفته شده است تا عبور از ایران اسلامی ما و مرزهای غربی سهل شده و به زیارت اباعبدالله حسین نائل شوند.

اسماعیلی عنوان کرد: امکانات رفاهی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر فراهم شده است. تا امروز بیش از ۴۰ درصد افرایش زائرین نسبت به سال قبل را داشتیم. دولت تصمیم دارد تمامی امکانات و خدمات را در این مسیر در اختیار زوار عزیز قرار دهد و دستورات لازم از سوی رییس جمهور هم در ستاد اربعین اتخاذ و همچنین به وزارتخانه های زیربط به ویژه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha