کد خبر 213757
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

وزیر خارجه مالزی: سفرم به ایران فصل جدیدی را در روابط تهران-کوالالامپور گشود

وزیر خارجه مالزی: سفرم به ایران فصل جدیدی را در روابط تهران-کوالالامپور گشود

وزیر امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای با اشاره به ابعاد مختلف سفر چهار روزه‌اش به ایران، گفت که این سفر به طور موفقیت‌آمیزی فصل جدیدی را در روابط دوجانبه میان ایران و مالزی و روابط مالزی با منطقه آسیای غربی گشود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ وزیر امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای با اشاره به ابعاد مختلف سفر چهار روزه‌اش به ایران، گفت که این سفر به طور موفقیت‌آمیزی فصل جدیدی را در روابط دوجانبه میان ایران و مالزی و روابط مالزی با منطقه آسیای غربی گشود.

به گزارش روزنامه مالای میل، زمبری داتوک سری عبدالقادر، وزیر امور خارجه مالزی در جریان سفرش به ایران، امروز در بیانیه‌ای عنوان کرد که این سفر نشانگر دیپلماسی فعالانه‌ای است که داتوک سری انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی آن را معرفی می‌کند.

او همچنین اشاره کرد که سفر چهار روزه‌اش به ایران، اولین سفر یک وزیر امور خارجه مالزی به ایران پس از هفت سال و در سال ۲۰۱۶ است.

عبدالقادر در این بیانیه گفت: این سفر همچنین تلاشی جدی و ادامه‌دار از سوی مالزی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه با تمامی کشورهای مسلمان، از جمله ایران است که در پی تحولات مثبت اخیر در غرب آسیا اتفاق افتاده است.

او طی این سفر با مقامات ارشد ایران، از جمله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس ایران و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود دیدار کرد.

عبدالقادر علاوه بر این با وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و وزیر کشاورزی ایران دیدار کرد.

زمبری همچنین اشاره کرد که رییس جمهور ایران در جریان این سفر، مکالمه‌ای تلفنی با نخست‌وزیر مالزی داشت و از اقدامات مالزی برای ارتقای روابط دوجانبه با ایران استقبال کرد.

به گفته وزیر امور خارجه مالزی، «ایران و مالزی، این دو کشور با نفوذ و موثر مسلمان پتانسیل این را دارند که نقشی چشمگیر در مسائل جهانی داشته باشند که بر جامعه اسلامی اثرگذار است، به ویژه در پرداختن مشترک به اسلام‌هراسی.»

او خبر داد که روسای دو کشور برای سفر رسمی، از یکدیگر دعوت متقابل به عمل آوردند.

زمبری افزون بر این تاکید کرد که یکی از اهداف سفرش به ایران، توسعه بیشتر دسترسی بازارها به کالاهای مالزیایی است.

وزیر امور خارجه مالزی اشاره کرد که موقعیت راهبردی ایران، با توجه به این که با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد، پتانسیل این را دارد که به کانون بزرگی برای صادرات کالاهای مالزیایی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha