کد خبر 213631
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

شعرای دینی و عاشورایی مجاهد فی سبیل الله هستند

شعرای دینی و عاشورایی مجاهد فی سبیل الله هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طبق روایات و فرموده‌های پیامبر اسلام (ص) شعرای دینی و عاشورایی بواسطه اشعار و لسان خود مجاهد فی سبیل الله محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور اظهار کرد: به گفته پیامبر(ص) برخی اشعار، حکمت هستند و حتی برخی سحر و غوغا می‌کنند.

وی افزود: روایات متعددی از رسول مکرم اسلام در باب شعر و شعرا وجود دارند که بر اساس آن‌ها برخی اشعار هم نمود حکمت الهی و هم مشوق مسلمانان در امور خیر و جهاد فی سبیل الله هستند.

وی تصریح کرد: شاعرانی که در نظام جمهوری اسلامی با اشعار ناب و حسینی هم مکتب عاشورا را زنده نگه می‌دارند و هم آموزه‌های قرآنی را ترویج می‌کنند، نمونه بارز چنین مجاهدانی هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در همین اتفاقات اخیر و اقدام هتاکانه قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپائی نیز این شعرای دینی و متعهد بودند که با هنر و زبان شعر بلافاصله در مقابل این اقدام شیطانی ایستادند.

وی خاطر نشان شد: شاعران و ادبا به تاسی از زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) واقعه کربلا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) را زنده نگه‌ داشتند و امروز به واسطه چنین اقداماتی است که شاهد تلألو این حقیقت زنده تاریخ هستیم.

دبیر اجرائی این کنگره نیز با اشاره به اعلام فراخوان ارسال آثار به این رویداد فرهنگی و ادبی از ۱۵ تیر تا ۲۲ مرداد سال جاری اظهار کرد: در این مدت بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۰۰ شاعر به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

حامد شب خیز افزود: پس از دو مرحله داوری آثار ارسالی، امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم و معرفی ۲۰ شاعر برگزیده و تجلیل از پنج تن از شعرای پیشکسوت بودیم.

به گفته مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی محور اصلی کنگره شعر محرم امسال پرداخت به وجوه مختلف شخصیت، حیات و شهادت حضرت علی اکبر (ع) انتخاب شده بود که علاوه بر شاعران استان‌های شمال غرب، آثاری از سایر استان‌ها و نیز کشورهای عراق و آذربایجان به این رویداد ارسال شده بود.

آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان بعد از ظهر سه شنبه، ۳۱ مرداد در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha