کد خبر 213550
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

سفرنامه نویسی اربعین در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

سفرنامه نویسی اربعین در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

در برنامه « سرزمین من» با نزدیک شدن به اربعین حسینی و آغاز حرکت مردم برای راهپیمایی اربعین بخش سفرنامه نویسی اربعین اضافه شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مجله رادیویی «سرزمین من»  سه شنبه ۳۱ مردادماه  ضمن بررسی رویدادهای تاریخی نگاهی به موزه ها و دیدنی های کشورمان دارد.

این برنامه که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می شود، به وقایع وروزنگار تاریخی نیز پرداخته و بخش های مختلفی تدارک دیده شده است.

محمدرضا مختاری اصفهانی  پژوهشگر تاریخ معاصردرباره روزنگار تاریخی مطالبی را بیان می کند و در گفتگو با  عبدالرضا مجدی پژوهشگر هنر در خصوص اهمیت تزئینات در معماری  صحبت  می شود.

گفتگو با  دکتر قریبی معاون پژوهشکده تاریخ معاصر ایران درباره صحبتهای اخیر رهبر درجمع فرماندهان سپاه ز دیگر بخش های این برنامه است.

همچنین بخش سفرنامه درباره سفرنامه نویسی اربعین نیز از این پس به برنامه اضافه شده و شنوندگان ضمن آشنایی با سفرنامه هایی که تاکنون نوشته شده از  چگونگی سفرنامه نویسی برای اربعین مطلع شده و با شاخص های نوشتار در این زمینه آشنا می شوند.

در برگی از این مجله رادیویی درباره شرایط ایران در دوران مشروطه با ساجدی کارشناس تاریخ ایران گفتگو می شود ،در ادامه نیز بخش کارشناسی برنامه شنوندگان با محمدعلی مومنی همراه می شوند.

بخش دیگر این برنامه به گفتگوبا دکتر بابایی استاد دانشگاه صنعت دفاعی و ارتباط میدان و دیپلماسی  اختصاص دارد.

گفتگو با  کتر هاشمی تروجنی استاد وپژوهشگر تاریخ درباره اندیشه های سیاسی امام  ره از دیگر بخش های برنامه است.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری و گویندگی سید دانیال معنوی است که ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha