کد خبر 213159
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

سپاه می‌تواند پیشرفت ۱۰۰ برابری داشته باشد

سپاه می‌تواند پیشرفت ۱۰۰ برابری داشته باشد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه می تواند پیشرفت ۱۰۰ برابری داشته باشد و این دور از دسترس نیست.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و چهارمین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت با اشاره به عملکرد سپاه در یکسال اخیر تاکید کرد: تداوم حمایت و تقویت جبهه مقاومت (به نحوی که سال گذشته نسبت به امسال قابل مقایسه نیست و حمایت در سرزمین های فلسطینی هم افزایش چشمگیر داشته)، ادامه مبارزه با داعش در عراق و سوریه، اعلام سپاه پاسداران به عنوان بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان در بیان فرماندهی معظم کل قوا، تداوم مقابله و مبارزه با اشرار در جنوب شرق و شمال غرب کشور، انهدام مقرهای تروریست های اقلیم شمال عراق که مسیری به سمت خلع سلاح کامل این گروه‌های تروریستی است، ارتقاء چشمگیر توان دفاعی در عرصه های مختلف از جمله موشکی، پهپادی، زمینی و پدافندی، برگزاری رزمایش های موفقیت آمیز از جمله رزمایش اخیر در جزایر سه گانه ایرانی که تصمیم تا اجرای آن تنها در ۲۴ ساعت صورت گرفت، مقابله با دزدی دریایی استکبار جهانی و اذنابش و ایجاد بازدارندگی  دریایی، کمک به مردم در امور مختلف و حضور در بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و انجام رزمایش های کمک مومنانه و اهدا بسته های معیشتی در مناطق کمتر برخوردار از دیگر اقدامات پاسداران سبز پوش انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر «انتظارات به حق فرمانده معظم کل قوا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» بیان کرد: سپاه می تواند پیشرفت ۱۰۰  برابری داشته باشد و این دور از دسترس نیست. شناخت محیط و اتفاقات آینده از سوی این نهاد مهم است و باید در حوزه های مختلف جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص، حرکت در لبه علم و فناوری و توسعه طرح های علمی، نظارت و اشراف و بازرسی به صورت ویژه گام بردارد. همچنین مسئولان در سپاه و سایر ارگان ها باید کار جهادی کنند تا بتوانیم در جهت پیشرفت کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند؛ عنوان داشت: همکاری و هم افزایی ارتش و سپاه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را در زمره قدرت های برتر منطقه و جهان قرار داده است.

سرلشکر باقری با بیان اهمیت نقش مهم سپاه در مقابله با استکبار جهانی تصریح کرد : این نهاد انقلابی طرح های استکبار را نقش بر آب کرده و مهمترین مانع توسعه آمریکا، پاسداران سبز پوش ولایت هستند. سپاه مانع حاکمیت مطلق استکبار جهانی است و علت دشمنی ها  و فشارهای ایالات متحده و اذنابش با سپاه همین است.

سرلشکر باقری با اشاره به عملیات تروریستی شاهچراغ و قساوت این عملیات تروریستی تاکید کرد :  شجاعت آن بسیجی در حرم شاهچراغ از جنس شجاعت پاسداران و بسیجیان بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه به عنوان یک سازمان پویا و متعهد در کنار دولت و سایر نهادها باید بر وظایف خود عمل کند. همچنین این نهاد انقلابی باید جوانگرایی، استعداد یابی، و آموزش عمیق و با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند ارتقا شاخص های دفاعی و امنیتی را انجام دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان ابعاد جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام اسلامی گفت: دشمنان در مواجهه با جمهوری اسلامی به جنگ ترکیبی روی آورده اند.  

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ارتقاء روز افزون توان دفاعی و امنیتی تاکید کرد: بسیج به عنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده توان بازدارندگی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و با طرح اعتلاء بسیج زمینه جهش بزرگ این نهاد انقلابی فراهم شده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه استکبار به دنبال یک جهان تک قطبی است عنوان کرد : قدرت آمریکا روبه افول است. امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است و همه این‌ها نشان دهنده افول قدرت آمریکا است. همچنین اتحادیه های بین المللی همچون شانگهای و بریکس قدرت خود را در جهان به نمایش گذاشته اند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در نشان دادن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: قطعا اردوهای راهیان پیشرفت که به عنوان یک نهضت آغاز شده می تواند جوانان نسل جدید را با واقعیات جاری آشنا کند. بسیاری از جوانان عزیز ما با حضور در این اردوها متحول شده اند و این موضوع با جدیت باید پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha