کد خبر 213147
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین توفیق بزرگ الهی است

شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین توفیق بزرگ الهی است

­سرپرست حجاج ایرانی گفت: هیچ مراسم و آیینی در جهان همانند اربعین با این جمعیت، ویژگی، شکوه و معنویت برگزار نمی‌شود و شرکت و خدمت در اجتماع اربعین توفیقی الهی است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در جمع ده‌ها تن از فعالان و نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های ناشنوایان از سراسر کشور از اقدام کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تشکیل کارگروه ناشنوایان قدردانی کرد و افزود: از این کارگروه حمایت و پشتیبانی خواهد شد تا برنامه‌های خود را محقق کند.

وی خطاب به حاضران با بیان اینکه شما از خادمان زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستید، قدردان این توفیق بزرگ باشید، گفت: بسیاری از نعمت شنوایی برخوردارند، ولی گوش‌هایشان شنوای سخن حق نیست، اما شما عزیزان و جمعیت ناشنوایان عشق به امام حسین (ع)، چنان در جان وجودتان رخنه و نفوذ دارد که به رغم همه مشکلات و سختی‌های سفر زیارتی به ویژه اربعین بر تشرف و شرکت در آن پیشقدم هستید و اصرار دارید.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین توفیق بزرگی است که خداوند به شما و دیگر خادمان داده است، افزود: هیچ مراسم و آیینی در جهان همانند اربعین با این جمعیت، ویژگی، شکوه و معنویت برگزار نمی‌شود و قلوب نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر نیز سرشار از محبت به امام حسین (ع) است و به عشق آن حضرت در این مراسم شرکت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه منطق قرآن کریم حرمت نهادن به انسان‌هاست، گفت: ملاک بینا و نابینا، شنوا و ناشنوا بودن نیست، چنانچه در سوره عبس فرد بینا را ملامت می‌کند که چرا آن‌گونه با یک نابینا برخورد کرده است و از فرد نابینا به خوبی یاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از برخورد و منش با کرامت رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در ملاقات با جانبازان یاد کرد و گفت: رهبری انقلاب خود به میان این عزیزان می‌رود و سر و صورتشان را بوسه باران می‌کند.

در این نشست که ۴۰ نفر از فعالان و نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های ناشنوایان از سراسر کشور شرکت داشتند درباره مشکلات و نیازمندی‌های سفر اربعین جمع زیادی از ناشنوایان که هر ساله عازم سفر اربعین هستند، تصمیم گیری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha