کد خبر 212856
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

چرا پرسپولیس - تراکتور یک بازی معمولی نیست؟

چرا پرسپولیس - تراکتور یک بازی معمولی نیست؟

دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتور مهم‌ترین رقابت هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال تراکتور در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز و در مصافی دشوار باید در خانه و در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در حضور تماشاگرانش از پرسپولیس میزبانی کند. دیداری که به خیلی از دلایل از اهمیت بالایی برخوردار است و فراتر از یک بازی معمولی در نظر گرفته می‌شود که به برخی از این دلایل می‌پردازیم:

مدعیان قهرمانی

هم پرسپولیس و هم تراکتور در بین مدعیان قهرمانی فصل جدید محسوب می‌شوند. پرسپولیس به دلیل اینکه در طول سالیان اخیر مقام‌های زیادی کسب کرده و همیشه در هر شرایطی مدعی محسوب می‌شود و مدافع عنوان قهرمانی هم هست در بین مدعیان جای میگیرد و البته مهره‌های خوب و با کیفیتی که در اختیار دارد در این راه کمکش خواهند کرد و تراکتور هم با خمز در حال طی کردن مسیر جدیدی است که در تاریخ فوتبال این باشگاه اگر نگوییم بی سابقه بوده، حداقل کم سابقه است. تراکتوری‌ها با سرمربی اسپانیایی خود این فصل امید زیادی به درخشش در لیگ برتر و کسب اولین عنوان قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر دارند. تراکتور از فعالترین تیم‌های نقل و انتقالات تابستانی بوده و مهره‌های اسم و رسم داری را به خدمت گرفته است که باعث شده منتقدان و فوتبالدوستان این تیم را از همیشه به عنوان یک مدعی بیشتر جدی بگیرند. از همین رو تقابل این دو تیم مدعی می‌تواند در نوع خودش جذاب و حساس باشد و فوتبالدوستان از تماشای یک بازی داغ و مهییج لذت ببرند.

تقابل با تیم سابق

تعدادی بازیکن در ترکیب دو تیم وجود دارد که امروز در صورت حضور در زمین مسابقه به مصاف تیم سابق خودشان می‌روند که این در نوع خودش اتفاق جالب توجهی است. در ترکیب پرسپولیس دانیال اسماعیلی‌فر که دوران سربازی خودش را در تراکتور سپری کرده چنین شرایطی دارد و یک خط جلوتر هم سروش رفیعی در خط هافبک این تیم است که امروز برابر تیم سابق خودش بازی خواهد کرد. مهدی ترابی هم تا یک قدمی تراکتوری شدن پیش رفته بود ولی در نهایت سر از این تیم در نیاورد و تا مدت‌ها بر سر این بازیکن میان دو باشگاه اختلاف وجود داشت. خود یحیی گل‌محمدی هم سابقه حضور روی نیمکت تراکتور را دارد.

در سوی مقابل در تراکتور هم چند پرسپولیسی بازی می‌کنند. در خط دفاع شاهد حضور شجاع خلیل زاده هستیم که قهرمانی‌های زیادی با پرسپولیس به دست آورده است و در سمت چپ میدان هم نفراتی مثل سعید آقایی و محمد نادری با سابقه حضور در پرسپولیس در بین تراکتوری‌ها حضور دارند. در سمت راست هم سیامک نعمتی از خریدهای این فصل تراکتور است که قبلاً در پرسپولیس حضور داشته و همچنین مهدی شیری هم که پرسپولیسی‌ها او را با خاطره تلخ فینال لیگ قهرمانان آسیا و اشتباه فاحشش در دادن پنالتی به تیم حریف به یاد می‌آورند بازیکن دیگری است که شانس حضور برابر تیم سابقش را در بازی امروز دارد. همچنین روی نیمکت تراکتور محمد نصرتی به عنوان مربی و دستیار اول خمز ایفای نقش می‌کند که سال‌ها بازیکن پرسپولیس بوده و از محبوبیت بالایی هم میان هواداران این تیم برخوردار است.

سابقه جنجال

دیدارهای جنجالی زیادی بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور به یاد می‌آوریم که نمونه آن می‌تواند درگیری میان هواداران دو تیم در آزادی باشد که و یا درگیری میان بیرانوند و سکوهای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز که با واکنش این گلر ملی پوش و البته محرومیتش همراه بود. امام مهم‌ترین و نزدیک‌ترین اتفاق جنجالی که در ذهن فوتبالدوستان حک شده اتفاقات مربوط به دو فصل پیش بود. دیداری که در تبریز برگزار شد و با پرتاب سنگ و انواع اشیاء مختلف به درون زمین همراه بود و البته حرکت امید عالیشاه که در اقدامی متقابل سنگ را به سکوها برگرداند. این دیدار جنجالی با درگیری هواداران تبریزی با یحیی گل‌محمدی هم همراه بود و در نهایت اینکه داور مسابقه تشخیص داد امکان ادامه این بازی وجود ندارد و بعد از دقایقی قطع شدن بازی در نهایت نیمه کاره تمام ماند و بعد از مدتی کمیته انضباطی طی حکمی این دیدار را 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد و البته تا دو سال دیدارهای دو تیم بدون حضور تماشاگران شد و تا امروز در تبریز دیگر شاهد تقابل تماشاگران تبریزی با پرسپولیسی‌ها نبودیم.

حالا امروز پرسپولیس دوباره باید در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور برود و با توجه به سابقه تقابل دو تیم و جنجال‌های قبلی و اهمیت جدولی مسابقه و البته نفراتی که به مصاف تیم سابق خودشان می‌روند جذابیت و حساسیت مضاعفی پیدا کرده است و باید دید در نهایت پرسپولیس و تراکتور با چه نتیجه‌ای این بازی را ترک خواهند کرد. پرسپولیس برتری سختی در هفته نخست مقابل آلومینیوم داشت و قصد دارد با برتری در این بازی خارج از خانه 6 امتیازی شود و تراکتور هم به واسطه باخت در بازی اول مقابل سپاهان تشنه امتیاز از این دیدار خانگی و کسب برتری مقابل مدافع عنوان قهرمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha