کد خبر 212763
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

آمادگی عراق برای پذیرش میلیونی زائران اربعین

آمادگی عراق برای پذیرش میلیونی زائران اربعین

با آمادگی عراق برای پذیرش زائران اربعین، گروهی از زائران کویتی وارد این کشور شدند. نیروهای امنیتی نیز در مرزهای زمینی و هوایی که زائران وارد می‌شوند، استقرار پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ عراق برای پذیرایی از زائران اربعین از اول ماه صفر اعلام آمادگی کرده است. برای این منظور هم نه تنها مرزهای هوایی و فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره، بلکه مرزهای زمینی مشترک با ایران، کویت و سوریه را نیز تجهیز و آماده کرده است.

ورود زائران کویتی اربعین حسینی به عراق

روز گذشته گروهی از زائران کویتی از مرز سفوان وارد عراق شده و پیاده‌روی اربعین را از شهر بصره آغاز کردند. این زائران مسیر ۶۵۰ کیلومتری تا کربلا را در ۲ هفته طی می‌کنند. نخستین گروه زائران پیاده‌روی اربعین در روزهای گذشته زائران پاکستانی بودند که از مرز چذابه وارد عراق شدند.

امسال مرز قائم که مرز مشترک با سوریه است نیز پذیرای زائران اربعین خواهد بود. همچنین در اربعین سال جاری علاوه بر نیروهای امنیتی دولت عراق، نیروهای حشدالشعبی هم برای تأمین امنیت مرزهای زمینی این کشور فعال شده‌اند. مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران به صورت شبانه‌روز فعال است و از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول ماه صفر خدمات حمل و نقل عمومی در خاک عراق توسعه می‌یابد.

آمادگی اقلیم کردستان عراق برای پذیرایی از نیم میلیون زائر اربعین

مرزهای تمرچین و باشماق هم امسال همچون سال گذشته به روی زائران اربعین باز می‌شود و مسؤولان اقلیم کردستان عراق از آمادگی برای پذیرش نیم میلیون زائر از این مرز خبر داده‌اند. بر اساس برنامه‌‍‌ریزی عراقی‌ها با هماهنگی ستاد اربعین، زائران ایرانی که از مرز تمرچین (حاج عمران) واقع در استان آذربایجان غربی وارد عراق می‌شوند، با اتوبوس‌هایی به اربیل منتقل شده و پس از پذیرایی به بغداد می‌روند.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هم در بیانیه‌ای به لزوم تأمین امنیت زائران اربعین و آمادگی استانداری‌های این کشور به منظور پذیرایی از میلیون‌ها زائر در ایام اربعین اشاره کرده است.

گفتنی است، شعار اربعین امسال از سوی دولت ایران و عراق «حیاتنا الحسین» انتخاب شده است و نه تنها در شهرهای زیارتی بلکه در مسیر زائران نیز قرار است پوسترهایی با این شعار نصب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha