کد خبر 212711
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آزادی همچنان در حسرت تماشاگر

آزادی همچنان در حسرت تماشاگر

ورزشگاه آزادی در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر هم میزبان تماشاگران نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ لیگ برتر فوتبال ایران هم مدتی است از نو آغاز شده و دوره بیست و سوم این رقابت‌ها در حال برگزاری است. این فصل فوتبال ایران در شرایطی شروع شده که هنوز بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای یک فوتبال حرفه‌ای در سطح اول آسیا فراهم نشده است و اتفاقاتی را شاهد هستیم که شاید در مبتدی‌ترین فوتبال‌های قاره کهن هم مشابه آن دیده نشود. از نبود تکنولوژی VAR که کشورهای مطرح آسیا تماماً آن را مورد بهره برداری قرار داده گرفته تا مسائل ساده‌ای مثل مجهز بودن ورزشگاه‌ها به شرایط ایمنی برای حضور تماشاگران در مسابقات که در نوع خودش اتفاق جالب توجهی است.

یکی از ویژگی‌های مهم فوتبال ایران و برتری آن نسبت به سایر کشورهای آسیایی، داشتن فوتبالدوستان و علاقه‌مندانی است که می‌توانند ورزشگاه‌های مختلف را در جای جای ایران پر کرده و با حضور خود شور و شوقی وصف ناشدنی به این رشته ورزشی و حال و هوای برگزاری مسابقات بدهند و می‌بینیم که در کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای حاشیه خلیج فارس با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان شاهد چنین موردی نیستیم و حتی جذب بازیکنان مطرح بین المللی هم باعث نشده آنها به سطحی از اقبال عمومی که در فوتبال ایران شاهد آن هستیم برسند و بارها عنوان شده که این کشورها حسرت تماشاگران فوتبال ایران را می‌خورند و البته افسوس که در فوتبال ایران چنین موهبتی قدر دانسته نمی‌شود و با آن برخورد درستی صورت نمی‌گیرد.

هفته گذشته پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی در ورزشگاه آزادی بازی اول خودش را مقابل آلومینیوم برگزار کرد. طی اعلام سازمان لیگ پیش از این قرار بود پرسپولیسی‌ها در این دیدار جام قهرمانی سوپرکاپ را بالای سر برده و در حضور تماشاگرانشان جشن این عنوان را برگزار کنند. پرسپولیس به واسطه قهرمانی در هر دو تورنمنت لیگ برتر و جام حذفی طی قوانین فوتبال ایران به صورت خودکار قهرمان سوپرجام شناخته شده و بازی برای کسب این عنوان برگزار نمی‌شود و برای همین قرار بود در بازی اول لیگ بیست و سوم آنها در آزادی این جام را تقدیم هوادارانشان کنند ولی کم‌کاری‌های صورت گرفته در بازسازی این ورزشگاه آنها را از چنین مراسمی محروم کرد. ورزشگاه آزادی به دلیل اینکه در دست بازسازی است، شرایط پذیرایی از هواداران را ندارد و پرسپولیس بازی اول خود در فصل جدید را بدون تماشاگرانش و در برابر سکوهای خالی برگزار کرد. این موضوع باعث ناراحتی شدید عوامل این تیم شده و حتی یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل و بعد از این بازی عنوان کرد که بابت چنین اتفاقی به شدت متاسف است و حتی در انتقاد به مسئولین عنوان کرد که اگر نمی‌توانید به موقع زیرساخت‌های لازم را فراهم کنید، یک سال فوتبال ایران را تعطیل کنید و این بهتر از این است که لیگ در چنین شرایطی برگزار شود. گل‌محمدی بعد از بازی هم از نبود تماشاگران و کسب برتری و 3 امتیاز در نبود آنها ابراز ناراحتی کرد تا نشان دهد چقدر از این موضوع ناراحت است.

با این شرایط پیش بینی می‌شد دیدار هفته نخست پرسپولیس و آلومینیوم تنها بازی این  فصل است که در چنین شرایطی برگزار می‌شود و امید می‌رفت ورزشگاه برای هفته دوم و در دیدار این هفته میان استقلال و ملوان آماده شود تا حداقل استقلالی‌ها برخلاف تیم حریف فصل را با دیدار تیم محبوبشان از نزدیک شروع کنند ولی این اتفاق هم قرار نیست رخ دهد و طبق اعلام مسئولان ورزشگاه آزادی هنوز این ورزشگاه آماده پذیرایی از تماشاگران نیست و این هفته هم تماشاگری در ورزشگاه آزادی حضور نخواهد داشت. باشگاه استقلال قصد داشت در واکنشی اعتراضی نسبت به این موضوع محل بازی را تغییر داده و به ورزشگاه دیگری حتی در شهر دیگری ببرد که با این مورد هم مخالفت شد و ظاهراً آبی‌پوشان پایتخت هم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی روز پنجشنبه از ملوان میزبانی خواهند کرد و این بار هم سکوهای خالی از تماشاگر آزادی را در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پیش رویمان داریم.

پرسپولیس پنجشنبه هفته آینده مصادف با 2 شهریورماه باید در آزادی میزبان ذوب آهن اصفهان باشد و قرار بر این بود جشن قهرمانی سوپر جام که در هفته نخست برگزار نشد را در هفته دوم برابر این تیم ببینیم و باید دید ورزشگاه آزادی تا هفته سوم آماده بهره برداری و استقبال از تماشاگران را دارد یا نه. طبق شنیده‌ها احتمال اینکه هفته سوم هم شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه نباشیم زیاد است و اگر این افتاق رخ دهد می‌توان از آن به عنوان یک فاجعه در فوتبال ایران یاد کرد. مشکل اصلی اینجاست که شهر تهران به جز آزادی یک ورزشگاه بزرگ که در آن بتواند از دو تیم پرطرفدار پایتخت میزبانی درخوری داشته باشد هم ندارد و سایر ورزشگاه‌های شهر تهران از کمبود امکانات و ظرفیت رنج می‌برند و شاید این تلنگری باشد برای اینکه فکری برای این مشکل صورت بگیرد تا در سال‌های دیگر شاهد موارد این چنینی که ضربه آن بر فوتبال ایران خواهد خورد نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha