کد خبر 212604
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

پیکر سیدحسین عرب در امامزاده صالح(ع) خاکسپاری می‌شود

پیکر سیدحسین عرب در امامزاده صالح(ع) خاکسپاری می‌شود

مراسم تشییع و تدفین پیکر پیرغلام آستان سیدالشهدا(ع) سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) فردا سه‌شنبه 24 مردادماه در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) شب گذشته یکشنبه ۲۲ مردادماه به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان عرفان نیایش تهران درگذشت و به دیدار ارباب بی‌کفنش رفت.

او متولد سال ۱۳۲۵ بود و در ۷۷ سالگی درگذشت. مرحوم عرب از نسل مداحانی همچون احمد شمشیری، سید جواد ذبیحی، علی قصری و محمد علامه بود. اشعار و مرثیه‌های بسیاری حفظ بود و با آرامش خاصی مداحی می‌کرد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این پیرغلام آستان سیدالشهدا(ع) فردا سه‌شنبه ۲۴ مردادماه از مسجد گیاهی تجریش به سمت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

این پیرغلام سیدالشهدا(ع) در سالروز شهادت امام جواد(ع) به همراه حجت‌الاسلام اهری دیگر روضه‌خوان پیشکسوت اهل بیت(ع) در سرداب امامزاده صالح(ع) روضه‌خوانی و مداحی کرده بود. 

او کنار مزار این امامزاده شعری از مرحوم سیدرضا موید خواند. ابیات این شعر به شرح زیر است:

دل و جانی فکار دارم من
دو جهان با تو کار دارم من
یا جواد الائمه ادرکنی

روزگارم ز غم تباه شده
قلبم از معصیت سیاه شده
راهِ من منتهی به چاه شده
یا جواد الائمه ادرکنی

گفتنی است امشب دوشنبه ۲۳ مردادماه مراسم وداع با پیکر این مداح با مرثیه‌خوانی محمود کریمی و دیگر ذاکران اهل بیت(ع) از نماز مغرب در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha