کد خبر 212438
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

وحید شمسایی در گفتگو با «حیات»:

بازی‌های لیگ برتر را با دقت و وسواس رصد می‌کنیم/ بازیکنان جوان برای حضور در تیم ملی انگیزه پیدا کرده‌اند

بازی‌های لیگ برتر را با دقت و وسواس رصد می‌کنیم/ بازیکنان جوان برای حضور در تیم ملی انگیزه پیدا کرده‌اند

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص وضعیت تیم ملی و مسابقات لیگ برتر و برنامه‌های پیش رو صحبت کرد.

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال اظهار داشت: ما در تیم ملی با اعضای کادرفنی برنامه‌های خاصی که در پیش داریم را پیگیری می‌کنیم. نزدکترین برنامه‌ای که در پیش داریم تورنمنت مهمی است که در برزیل در پیش داریم و مسابقات تدارکاتی مهم و بزرگی که در این تورنمنت انجام می‌دهیم. هم پاراگوئه و هم کلمبیا حریفان خوب و گردن کلفتی هستند و می‌توانند یک محک جدی برای ملی‌پوشان ما باشند و اهدافی که در سر داریم را فکر می‌کنم در این تورنمنت بتوانیم به دست بیاوریم. بعد از این مسابقات، بازی‌های آسیایی و مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم که مهم‌ترین بازی‌های ما محسوب می‌شوند. ما در این تورنمنت تا جایی که بتوانیم نفرات مد نظر را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا در مسابقات اصلی به ترکیب ایده آل خودمان برسیم.

وی افزود: در دیدارهای تدارکاتی نتیجه مهم نیست، مثلاً ما الان برویم برزیل را شکست دهیم چیزی عایدمان نمی‌شود ولی اهداف دیگری را در سر داریم که آنها را دنبال می‌کنیم. ما قبلاً هم پیش آمده در بازی دوستانه 8-1 و 9-1 به برزیل باختیم ولی در مسابقات جام جهانی در ضربات پنالتی توانستیم آنها را شکست دهیم. یا یک مثال دیگر برایتان بزنم تیم ملی پرتغال پیش از مسابقات جهانی مغلوب ازبکستان شد و یک بر صفر بازی را باخت ولی در جام جهانی رفت و عنوان قهرمانی را به دست آورد برای همین می‌گویم نتیجه در تورنمنت تدارکاتی اهمیت چندانی ندارد و باید به دنبال پیاده کردن اهداف تاکتیکی و رسیدن به نقطه نظرات مد نظر خودمان باشیم. ما ممکن است این بازی‌ها را با نتیجه حتی سنگین هم شکست بخوریم ولی هدف‌مان چیز دیگری است و در بازی‌های رسمی است که باید به دنبال نتیجه باشیم.

سرمربی تیم ملی  فوتسال در ادامه یادآور شد: از بین بازیکنانی که قصد داریم با خودمان به اردو ببریم شاید 2-3 نفرشان نظیر حسین طیبی باشند که بازی با تیم‌هایی مثل برزیل و پاراگوئه را تجربه کرده باشند و مابقی چنین میدان‌های سنگینی را تجربه نکرده‌اند. ما نفرات جدیدی را قرار است آزمایش کنیم و در نهایت برای مسابقات به ترکیب اصلی خودمان برسیم. یکی از اهدافی که در تورنمنت برزیل دنبال می‌کنیم هم همین است که بازیکنان کم تجربه تر ما میدان دیده شوند و آماده بازی‌های اصلی و رسمی شوند و استرس و فشاری که روی آنها مقابل تیم‌های بزرگ و قدرتمند وارد می‌شود در این مسابقات کشته شود.

شمسایی در مورد اینکه با تیم اصلی به برزیل می‌رود یا نه، گفت: ما چیزی به اسم تیم اصلی و غیر اصلی نداریم. ما یک سری بازیکن مد نظرمان هستند که برخی از آنها ممکن است با تجربه باشند و برخی تجربه کمتری داشته باشند. ما تفاوت خاصی قائل نیستیم و بهترین نفرات را برای هر پست دعوت می‌کنیم و آنها را در دیدارهای تدارکاتی به آزمایش می‌کنیم تا به تعداد نفرات نهایی برای مسابقات آسیایی و مقدماتی جام جهانی و در نهایت مسابقات جام جهانی برسیم. برای همین کلا لفظ تیم اصلی و تیم غیر اصلی را نمی‌پسندم و چیزی به این عنوان در فوتسال نداریم.

وی در مورد رصد کردن مسابقات لیگ برتر هم توضیح داد: دو هفته از بازی‌ها گذشته است و من خودم تا جای ممکن به شهرهای مختلف می‌روم و بازی‌ها را نگاه می‌کنم و سایر بازی‌ها را هم به تیم مربیان تیم ملی و اعضای کادرفنی می‌سپارم و همان بازی‌ها را که نتوانستم از نزدیک ببینم را هم فیلمش را نگاه می‌کنم و به دقت بازی‌ها را زیر ذره‌بین داریم و آنها را بررسی می‌کنیم تا بهترین نفرات ممکن را به اردو فرا بخوانیم. خدا را شکر جوی ایجاد شده که بازیکنان احساس می‌کنند دیده می‌شوند و اگر عملکرد خوبی داشته باشند شانس حضور در تیم ملی را دارند و برای همین انگیزه و شعف خاصی پیدا کردند و سعی دارند تلاش بیشتری نشان دهند. این موضوع سطح کیفی لیگ مارا بالا برده است و رقابت ایجاد شده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد سطح کیفی لیگ برتر هم خاطرنشان کرد: ما همانطور که گفتم مسابقات را به دقت زیر نظر داریم و بابت همان مسائلی که گفتم سطح کیفی و رقابت و انگیزه در مسابقات خیلی بالاست ولی به طور کلی بخواهم بگویم هنوز تیم‌ها سرو شکل لازم را پیدا نکردند و 4-5 هفته زمان نیاز است تا قطار لیگ روی ریل بیافتد و تیم‌ها سطح واقعی خودشان را نشان دهند و برای همین در مورد لیگ برتر زود است بخواهیم قضاوت کنیم.

شمسایی در پایان گفت: فکر می‌کنم مسابقات خوبی در پیش داشته باشیم. به جز اولادقباد و آقاپور که به دلیل مصدومیت فعلاً در اختیار نداریم ولی سایر نفرات مد نظر ما آماده هستند و امیدوارم در برزیل به اهدافی که در سر داریم برسیم و بتوانیم یک تیم خوب و آماده و تلفیقی از باتجربه‌ها و نفرات جوان و مستعد را در مسابقات رسمی همراه خود داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha