کد خبر 211671
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

سردار رادان: خبرنگار چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است

سردار رادان: خبرنگار چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت:خبرنگاران و اصحاب رسانه اعم از دیداری و شنیداری دل به دریا میزنند و از امواج پرتلاطمی عبور می کنند تا به ساحل ارامش افکار مردم برسند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در مراسمی که به مناسب روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در ستاد فراجا برگزار شد، ضمن عرض خوش آمدگویی خدمت مدیران مسئول رسانه ها و خبرنگاران
گفت: جمع شما عزیزان نشانگر این است که رابطه پلیس با رسانه؛ مستقیم، معنا دار و پر رمز و رازیست که مانا خواهد بود. پلیس و رسانه حقیقتا در ماموریت یک وظیفه مشخص دارد که آن رساندن اصل، واقعیت و حقیقت ماجرا با اعلام و اقدام به موقع است.

وی افزود: در واقع باید این دو کنار هم قراربگیرند تا بتوانند بر ذهن اثر گذار شوند. در جمهوری اسلامی برخی روزها متفاوت است و از معنویت خاصی برخوردار است. روز خبرنگار نیز در جمهوری اسلامی ایران با شهادت شهید صارمی خاص می باشد چراکه نگاشت قلم با خون همزمان شد. در واقع اثر قلم شما با خون آغشته شد و آن را متفاوت کرد.

سردار رادان مطرح کرد: شما خبرنگاران باید لکنت و کاستی ما را در بیان ببخشید. به واقع روزهای سخت در گذر تاریخ وقتی به خاطره تبدیل شود شیرین می شود. 

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه اعم از دیداری و شنیداری دل به دریا میزنند و از امواج پرتلاطمی عبور می کنند تا به ساحل ارامش افکار مردم برسند، تصریح کرد: خبرنگاران زبان گویای جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند پس خبرنگاران ناگزیر خط امین حاکمیت و جامعه تلقی شوند حتی اگر این امر با سلایق خود متفاوت باشد، از این روست که موضوع پیچیده و حساس می شود.

وی با اشاره اینکه این حساسیت این روزها صدچندان شده است، تاکید کرد: حرفه خبرنگاری با سه موضوع شروع و پایان دارد. اول با عشق و علاقه آغاز به کار می کند سپس لازمه آن استمرار تیزهوشی، هوشمندی و دقت است. سپس عنصر تلاش میخواهد تا غبار تردید و ایهام را از ذهن مخاطب پاک نماید و روشنفکری کند.

سردار رادان خاطرنشان کرد: این حرفه نه تنها عرصه و تقابل حق و باطل است بلکه در حقیقت تفکیک بین واقعیت و حقیقت می باشد. اصحاب رسانه باید بین این دو، تشخیص درست را با حساسیت ایجاد کنند، که این مهمترین خصیصه اصحاب رسانه است.
وی با بیان اینکه خبرنگار به واسطه عمل صادق باید از سیاست زدگی دوری نماید، گفت: خبرنگار باید بینش سیاسی داشته باشد و حقیقت را صحیح جلوه دهد. در حوزه انتظام و امنیت رسانه و پلیس دوبال یکدیگرند چراکه یکی اقدام و یکی اعلام است تا افکار عمومی را آنطور که هست تربیت و پرورش دهد و اطلاع رسانی نماید.

فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: عده ای هنوز نمیدانند که در جنگ قرار داریم. نشانه جنگ نرم، نیمه سخت و ترکیبی از جنگ سخت پیچیده تر است و باید مورد توجه باشد. در دنیایی که غول رسانه دراختیار افراد دیگر است باید بتوانیم از این دیکتاتور و غول عبور کنیم تا به مسیر روشنایی برسیم.

سردار رادان گفت: خبرنگار چشم بینا ، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است. پلیس متولی اصلی نظم و امنیت جامعه است. بعضی شاید نظم را برنتابند چراکه نظم توام با باید و نیاید ها است و این نیازمند یک زندگی جمعی است. باید و نبایدها باید باشد تا قواعد و قوانین در جامعه اسلامی حاکم شود. متاسفانه گاهی به زبان آزادی، آزادی محاصره می شود. ما اگر نتوانیم هوشمندانه تر از قبل در رسانه کار کنیم مجبور به عقب نشینی و صرفا دفاع میشویم.

وی ادامه داد: روایت نخست همراه با مرجعیت اول باید صورت گیرد وگرنه روایتگری شکل نمیگیرد. از زمان حضور سردارمنتظرالمهدی تلاش شده تا روایت اول از زبان پلیس شکل بگیرد. کمااینکه در حادثه حمله به برجک مرزبانی توانستیم اولین روایتگری را انجام دهیم، باوجود اینکه همه افراد حاضر در محل به شهادت رسیدند.

فرمانده کل انتظامی کشور مطرح کرد: در حادثه زاهدان اولین روایت و خبر برای پلیس بود اما چون درگیری ادامه داشت بایستی درگیری را به پایان می رساندیم و سپس به روایت گری ادامه می دادیم. در آن حادثه هر ۴ تروریستی که در سوریه و عراق جنگنده بوده و اماده بودند در کلانتری ما کشته شدند. هرکسی در برابر امنیت جامعه اسلحه کشید این فرد تنها حقش این است که در کنار اسلحه جنازه اش بیفتند، مگر می شود با تروریست تعارف داشت
جواب تروریست دفاع، حمله و پاسخ است و شکی نداریم.

سردار رادان با اشاره به اینکه امروز برنامه معاندین عبور از پلیس است، تصریح کرد: پلیس ما خوشبختانه دل در گرو مکتب اصیل اسلامی دارد، دل به رهبر دوخته است و روحیه ای عاشورایی دارد از این رو عبور از پلیس سهل نیست. ما بایستی در رخدادها درکنار یکدیگر باشیم.

وی گفت: باید حقیقت ماموریت ها را به مردم بگوییم از این رو ما نیازمند اطلاعات و همکاری هستیم و تمام قد در کنار رسانه ها خواهیم بود. رسانه سرمایه عظیمی است که درکنار ما قرار گرفته تا حقایق را به مردم اطلاع دهیم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: نیروهای انتظامی از چندماه قبل و بعد درگیر مراسمات اربعین هستند و خاضعانه در حال خدمت رسانی اند. از همکاران صدیق پرتلاش و صادق باید حمایت نماییم و قطعا کسانی که دزد لباس ما هستند در کنار ما جایی ندارند.ما سرسختانه حامی کسانی هستند که امنیت و اسایش خودشان را فدای امنیت و آسایش و آرامش مردم می کنند.

سردار رادان خاطرنشان کرد: ما پلیسی برای تمام سلایق هستیم. قطعا سردار منتظرالمهدی باید از این فرصت پیش رو بیشتر استفاده نماید. باید از اهالی رسانه بیشتر بهره مند شویم. خبرنگارانی که حرمت را حفظ می کنند برای ما بسیار ارزشمند و قابل تقدیرند امیدواریم با درک این حقایق روزگار بهتری را از جنس اطلاع رسانی برای مردم داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha