کد خبر 211639
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

مهدی واعظی در گفتگو با «حیات»:

قوانین جدید سازمان لیگ به سود تراکتور و سپاهان است/ چرا پرسپولیس باید یک سهمیه خارجی خرج گلر ذخیره کند؟

قوانین جدید سازمان لیگ به سود تراکتور و سپاهان است/ چرا پرسپولیس باید یک سهمیه خارجی خرج گلر ذخیره کند؟

پیشکسوت فوتبال نسبت به قوانین جدید نقل و انتقالات فدراسیون انتقاد دارد و آن را به زیان سرخابی‌های پایتخت و به سود چند تیم خاص می‌داند.

مهدی واعظی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت پرسپولیس در آستانه شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و عملکرد این باشگاه در نقل و انتقالات اظهار داشت: پرسپولیس با توجه به چیزی که تا الان دیده‌ایم در جهت جذب نفرات جدید و تقویت کادر بازیکنان خودش عملکرد موفقی نداشته و عمده فعالیتش صرفاً حفظ نیروهای کلیدی خودش بوده که از بین آنها هم باز شاهد جدایی نفراتی بودیم که اتفاق جالبی محسوب نمی‌شود. فکر می‌کنم قوانین جدید سازمان لیگ که دست و پای تیم‌هایی مثل پرسپولیس را بسته باعث شده چنین شرایطی رقم بخورد و حالا هم با توجه به آنچه در مارکت باقی مانده است چاره‌ای جز رفتن سراغ بازیکن خارجی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: پرسپولیس هنو تیم کاملی نیست و در چند پست نیاز به بازیکن دارد. در برخی از پست‌ها برای ترکیب اصلی باید بازیکن جذب شود و در برخی از پست ها هم بازیکن ذخیره ندارند و باید به خدمت بگیرند و برای همین باید هرچه زودتر در این خصوص اقدام شود چرا که پرسپولیس رقابت‌های آسیایی را هم در پیش دارد و باید با تیمی قوی‌تر و کامل‌تر از فصل گذشته به میدان برود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه این تیم در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد هم عنوان کرد: تشخیص این مورد با کادرفنی است و باید دید با چه سیستمی می‌خواهد تیمش را به میدان بفرستد و بر اساس آن چه پست‌هایی نیاز است بازیکنانی اضافه شوند. در پست دفاع چپ که گفته می‌شود پرسپولیس کمبود دارد به نظرم با حضور نعمتی و احمدی پرسپولیس بی نیاز است و هرگاه نیاز شد وحید امیری هم در این پست می‌تواند به خوبی به میدان برود. نیاز اصلی پرسپولیس در پست مهاجم است که باید با بازیکنان خارجی پر شود. در لیگ ما بازیکنان با کیفیتی بودند که می‌شد در ابتدا آنها را جذب کرد ولی تعلل صورت گرفت و به تیم‌های دیگری رفتند و حالا فقط بازیکن خارجی باقی مانده است. بازیکنانی در داخل هم داریم که برای لیگ ایران می‌توانند گزینه‌های نیمکت خوبی باشند ولی برای رقابت در آسیا مناسب نیستند.

واعظی در مورد نبود یک ذخیره مطمئن برای بیرانوند هم توضیح داد: پرسپولیس یک راه داشت که سراغ بازیکنان زیر 23 سال برای خط دروازه برود ولی بازیکنان با این رنج سنی که کیفیت بالایی داشته باشند در تیم‌های خودشان فیکس هستند و قبول نمی‌کنند ذخیره بیرانوند شوند و گلر خارجی هم محدودیت‌هایی دارد و واقعاً هم جالب نیست که سهمیه خارجی خرج گلر ذخیره شود. شاید بهتر است پرسپولیس سراغ یک گلر درجه یک برود که بتواند با بیرانوند رقابت کرده و او را به چالش بکشد و حضورش هم نوعی سرمایه گذاری برای آینده باشد.

وی با انتقاد از قوانین جدید فوتبال ایران هم گفت: این قوانین نقل و انتقالات به زیان پرسپولیس و استقلال است و بیشتر به شکلی طراحی شده که منفعتش را تیم‌هایی مثل تراکتور سپاهان ببرند که می‌بینید چطور هرچه بازیکن در مارکت بود را جارو کردند و البته این نوع رویکرد در جذب بازیکن هم معمولاً نتیجه بخش نیست و بعید است به قهرمانی ختم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha