کد خبر 211516
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

۲۵ اثر رویداد برکت دیدار به مرحله تولید رسید

۲۵ اثر رویداد برکت دیدار به مرحله تولید رسید

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: از میان ۴۵۰ اثر راه یافته به نمایشگاه رویداد برکت دیدار ۲۵ اثر به مرحله تولید رسید.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ اختتامیه نخستین رویداد برکت دیدار با حضور طراحان پارچه و لباس، مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس، بنیاد برکت، و ویژند سدن پوش (مجری رویداد) و با محوریت بررسی ابعاد اقتصادی حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار شد.

سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پس از بیان ضرورت‌های طراحی و تولید لباس متناسب با آئین‌های عزاداری و سفر اربعین، گزارشی از چگونگی برگزاری رویداد یاد شده ارائه کرد و گفت: فراخوان در اردیبهشت ماه منتشر شد و براساس فراخوان منتشره بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید؛ در ادامه روند این رویداد ۴۵۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه پذیرفته شد که این نمایشگاه را از سوم تا پنجم تیر در هتل هما شاهد بودیم. همچنین در نهایت از میان آثار مشاهده شده ۲۵ اثر به مرحله تولید رسید.

وی به نقش حمایتی بنیاد برکت اشاره و به ضرورت توجه بیش از پیش به اقتصاد پوشاک پرداخت و لازمه ارتقای فرهنگی در این حوزه را اتخاذ رویکرد اقتصادی در سیاست‌ها و اجرا دانست و گفت: حمایت‌های اقتصادی در حوزه پوشاک در زنجیره ارزش پوشاک باید لحاظ شود؛ از مرحله تأمین مواد اولیه گرفته که با اتحادیه طاقداران و بنکداران پارچه رایزنی‌هایی صورت گرفته و آنها نیز وعده‌هایی داده‌اند تا تأمین سرمایه در گردش برای تولید آثار طراحی شده که توسط بنیاد برکت بر اساس طرح‌های توجیهی تولید کنندگان تخصیص می‌یابد.

لطفی گفت: به زودی آثار تولید شده حاصل از این رویداد، در نمایشگاهی با حضور عموم مردم عرضه خواهد شد.

همچنین در بخش انتهایی برنامه نیز از ژورنال آثار پذیرفته شده و نمایشگاه مجازی رونمایی شد و از برگزیدگان رویداد تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha