کد خبر 211006
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با «حیات»:

حفاظت از شخصیت زنانگی در گرو حجاب است

حفاظت از شخصیت زنانگی در گرو حجاب است

حسن شجاعی  گفت: حفاظت از شخصیت زنانگی در گرو حجاب است درست است که حجاب یک سری محدودیت هایی را برای شخص زن به همراه دارد ولی شخصیت زن را آزاد می کند.

حسن شجاعی نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ گفت: اصل حجاب یک اصل غیرقابل تغییر دینی و اسلامی است و مطابق با اصل چهارم قانون اساسی موظف هستیم که بر رعایت این اصل تاکید بورزیم.

وی ادامه داد: حجاب به نفع زنان و جامعه مقرر شده است و طبعا حفاظت از شخصیت زنانگی در گرو حجاب است درست است که حجاب یک سری محدودیت هایی را برای شخص زن به همراه دارد ولی شخصیت زن را آزاد می کند.

نائب رویس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع حجاب باید با فرهنگ سازی، اقناع و تبیین برای بانوان کشور اجرا شود با توجه به تاریخ کشورمان که حفظ حجاب جزو هویت تاریخی ما بوده پس کار سختی نیست که بانوان ما خود به این نتیجه برسند که باید حجاب شرعی و عرفی را رعایت کنند.

شجاعی افزود: جلوه هایی از بی حیایی، بی عفتی و برهنگی که به عنوان ناهنجاری شناخته می شود نیازمند برخورد قضایی و قانونی است. برهنگی جرم است و قوه قضاییه باید با قاطعیت، بدون ملاحظه و ترس از فشارهای داخلی و خارجی برخورد کند.

وی تاکید کرد: در مواردی که برهنگی به صورت واضح رخ می دهد باید برخورد سخت قضایی و قانونی داشته باشیم. آنچه که در لایحه عفاف و حجاب مطرح شده این است که کشف حجاب و بی حجابی را به عنوان تخلف محسوب می کند که بر اساس یک سری روند اداری قانونی پیگیری میشود و به نظرم رویکرد خوبی است.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: باید برخورد سختی با  افرادی که ماموریت ترویج بی عفتی و برهنگی را در جامعه دارد داشته باشیم که البته این تعداد بسیاراندک هستند و اکثریت جامعه ما نیازمند رویکرد فرهنگی و اجتماعی هستند و جمعیت بینابینی هم وجود دارد که بایستی با این افراد از طریق همان قانون برخورد و محرومیت های  اجتماعی و ضمانت های اجرایی اداری برخورد کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha