کد خبر 210867
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

عضو گروه مشاورین نظامی رهبر معظم انقلاب؛

دشمن می خواهد عملیات مرصاد را کوچک جلوه دهد/ منافقین باید پیشتر از عملیات مرصاد به هلاکت می رسیدند

دشمن می خواهد عملیات مرصاد را کوچک جلوه دهد/ منافقین باید پیشتر از عملیات مرصاد به هلاکت می رسیدند

امیر آراسته گفت: دشمن میخواهد  تا عملیات مرصاد را کوچک بشمارند و صیاد شیرازی را کمرنگ نشان دهند ولی امروز ما نباید اجازه دهیم که دشمن قهرمانی های مرصاد را به فراموشی بسپارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ امیر سرتیپ ناصر آراسته،عضو گروه مشاورین نظامی رهبر معظم انقلاب و هم رزم شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد در مراسم بزرگداشت سالروز  عملیات مرصاد  گفت: تنها یگانی که در ارتش و نظامی ما متحمل شکست نشد، هوانیروز قهرمان بود.

وی گفت: متاسفانه هم به دلایل درست و هم دشمنانه تلاش میشود تا صیاد زدایی و مرصاد زدایی و هوانیروز زدایی شود. گاها به نیت خیر که خانواده های شهدا و افرادی که در این عملیات بودند به خاطر تواضع دوست ندارند که اسمی از آنها برده شود ولی گاها دشمن این کار را انجام میدهد تا از عملیات مرصاد را کوچک بشمارند و صیاد شیرازی را کمرنگ نشان دهند.

وی عنوان کرد: خصوصیاتی در عملیات مرصاد بوده است که ۳۲۳ جنگ در قرن ۲۰ رخ داده است و همه را میدانم وجود نداشت.  ۱۴ هزار جنگ مدون تاریخ ۵ هزار ساله را مطالعه کردم تنها عملیاتی که هم شناسایی و طراحی اش در هوا رخ داده و نتیجه قاطع عملیات در هوا انجام شده عملیات مرصاد بود

آراسته تاکید کرد: عملیات فروغ جاویدان برای منافقین عملیات راهبردی بود و میخواستند در کمتر از ۳ روز به تهران برسند که خوشبختانه به همت هوانیروز عملیات مرصاد که یک عملیات راهبردی و تاکتیکی و فرماندهی صحنه و موفقیت آمیز بود.پ اجازه نداد و منافقین را تار و مار کرد.

وی با بیان اینکه در هیچ جنگی در تاریخ، عملیاتی مثل مرصاد نداشتیم افزود: توان هوانیروز در عملیات مرصاد نشان داده شد، شهید صیاد شیرازی میدانست که هوانیروز بی خطا هستند لذا با یقین و ایمان به انها فرمان میداد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی در هوا مدام جابه جا میشد ، تنها عملیاتی که تمامی شرایط سخت جنگی را عملیاتی کرد عملیات مرصاد بود.

آراسته تشریح کرد: اگر هوانیروز حضور پیدا نمیکرد  مشخص نبود که چهار زبر نجات پیدا کند اگر هوانیروز نبود کشتار بزرگی در کرمانشاه را شاهد میشدیم که مانع این کار شدیم. در روز پنجم نیروهای رسیده با نفس زنده ای نمیجنگیدند ، تلفات زیادی از دختران و مسران منافقین روی زمین بود ولی وقتی یگان های سپاه و ارتش رسیدند، هوانیروز زمینه را فراهم کرده بود که حدودا ۲ هزار نفر تلفات از منافقین گرفتند.

وی افزود: مبارزه با تجزیه طلبان، مبارزه با مشرکین صدام، مبارزه با منافقین جانی در عملیات مرصاد از عملیات مهم هوانیروز بود.

عضو گروه مشاورین نظامی رهبر معظم انقلاب گفت: منافقین باید پیشتر از این در عملیات آفتاب و چلچراغ باید از بین میرفتند ولی خدا لطف کرد که حماقت این گروهک سبب شد تا در عملیات فروغ جاویدان آنها و عملیات مرصاد ما از هوانیروز استفاده کنیم و امروز  نباید اجازه ندهیم که دشمن قهرمانی های مرصاد را به فراموشی بسپارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha