کد خبر 210853
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

ایمن‌سازی مسیرهای پرحادثه پایتخت در مسیر پیاده‌روی اربعین

ایمن‌سازی مسیرهای پرحادثه پایتخت در مسیر پیاده‌روی اربعین

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران از ایمن‌سازی مسیرهای پرحادثه در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران اظهار کرد: کمیته‌های ستاد اربعین تعیین تکلیف شده و مسئولان این کمیته‌ها مشخص شده‌اند به گونه‌ای که تقسیم کار بین شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌ها برای پوشش مرزها، ارائه خدمات در برخی از شهرهای عراق و پوشش مراسم جاماندگان اربعین تقسیم بندی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی، آئین بدرقه خدام الحسین انجام خواهد شد، افزود: در حوزه حمل و نقل با همکاری سایر کلانشهرها کمیته‌ای شکل گرفته و با کمک مسئولین عراقی مسیرهای پرحادثه که از سال گذشته شناسایی شده‌اند خط کشی و ایمن سازی می‌شوند تا حرکت اتوبوس‌ها و خودروها بدون خطر انجام شود و این رفع عیوب با همکاری مسئولین عراقی خواهد بود.

توکلی زاده ادامه داد: امسال بنا بر تدابیر شهردار تهران اقدامات در قالب قرارگاه انجام می شود و قرارگاه‌هایی در مناطق مرزی در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین در داخل شهرهای عراق همچون سامرا، کوفه و در مسیر پیاده روی اربعین تشکیل شده است.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های شهرداری تهران در گذشته متمرکز بر مسائل خدمات شهری بوده است اما امسال شهرداری علاوه بر تقویت حوزه خدمات شهری به مسائل فرهنگی، حمل و نقل، ایمنی و ... نیز توجه ویژه‌ای دارد، درخصوص راه اندازی کمپین‌های مختلف از سوی معاندان مبنی بر اینکه مردم لباس سیاه نپوشند، توضیح داد: مردم جواب این کمپین‌ها را دادند و دیدیم که در دهه اول محرم همه ایران به حسینیه اعظم تبدیل شد و خباثت، حماقت و توهین به قرآن به موضوع و محوریت قرآن در همه مجالس تبدیل شد.

وی توجه به سبک زندگی حسینی را موثر قلمداد و خاطرنشان کرد: دقت داشته باشید که شهرداری تهران در کنار دولت و مردم عراق به ارائه خدمات می‌پردازد و در سفر اخیر شهردار تهران به عراق که شهردار با سفیر ایران و مسئولان عراقی دیدار داشت تاکید کرد که طبق وظایف و تقسیم کاری که ستاد اربعین ایران و عراق مشخص می‌کنند کمیته‌ها شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha