کد خبر 210119
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

رئیس جامعة الزهرای کربلا؛

روابط عمیق دو کشور عراق و ایران جداشدنی نیست

روابط عمیق دو کشور عراق و ایران جداشدنی نیست

 رئیس جامعة الزهرای کربلا گفت: روابط عمیق دو کشور عراق و ایران جداشدنی نیست و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه حاصلی ندارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ زینب ملاسلطانی، شنبه ۳۱ تیرماه در نشست مشترکی با هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص راه‌های همکاری، تعامل و هم‌افزایی مشترک، افزود: روابط عمیق دو کشور و ملت عراق و ایران نشانه عمق همبستگی و خویشاوندی است.

وی تصریح کرد: ملت ایران پیروان دین اهل‌بیت(ع) و صاحب تمدن و فرهنگ بزرگی است به طوری که امام رضا(ع) برای حضور در این سرزمین انتخابی هدفمند داشتند و حامل پیام‌های آسمانی بودند.

 رئیس جامعة الزهرای کربلا با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: امروز دشمن با شبیخون فرهنگی اندیشه و ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده است.

ملاسلطانی افزود: ملت‌های دو کشور ایران و عراق به دلیل افکار وارداتی قدرت‌های استکباری که افکار ضد دین را منتشر می‌کنند در معرض خطر قرار گرفته‌اند که باید با ترویج تفکر حسینی و مهدوی توطئه دشمنان را نقش بر آب نمود.

وی با اشاره به اهمیت شهر کربلا در تحولات تاریخی جهان اسلام، تصریح کرد: شهر کربلا و نیز انقلاب و قیام امام حسین(ع) در ذهن و وجود اندیشمندان و متفکران می‌ماند و دشمن نمی‌تواند این نهضت را خاموش کند.

وی افزود: دانشگاه الزهرای کربلا با نگاه به مسائل اخلاقی، اعتقادی و فکری به دنبال تربیت نسلی مروج و مرجع علم و معرفت و ارزش‌های اخلاقی است تا در رفتار و کردار بانوان به عنوان خواهران، مادران و مربیان آینده تحول ایجاد کند و بانوان فارغ‌التحصیل آن حامل ارزش‌های امام حسین(ع) و راه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باشند.

ملاسلطانی با تشکر از دعوت کریمانه دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سبزوار شهری تاریخی است که عالمان بزرگی همچون سید عبدالعلی سبزواری را پرورش داده است.

 وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های دانشگاه الزهرا با برخی از دانشگاه‌های ایران افزود: این دانشگاه علاقه‌مند گسترش همکاری‌های مختلف با دانشگاه حکیم سبزواری است.

رئیس جامعة الزهرای کربلا گفت: در ۱۰ صفر امسال گردهمایی زنان دانشگاهی در کربلا با محوریت دانشگاه الزهرا به منظور ارائه خدمات فرهنگی، روانشناسی، بهداشت سلامت برای زائران اربعین برگزار می‌شود که از بانوان دانشگاه حکیم سبزواری برای حضور در این همایش دعوت می‌شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این جلسه گفت: دو کشور ایران و عراق از گذشته دور روابط دینی و فرهنگی عمیقی داشته‌اند و نقش کشور عراق در اعتلاء فرهنگ اسلامی ایرانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 حجت‌الاسلام رضا ایمانی خواه افزود: یکی از ابعاد توطئه دشمن فاصله گرفتن نسل جوان از فرهنگ اسلامی است که رویداد پرشور راهپیمایی اربعین نقشه دشمن را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: دسیسه دشمنان اسلام، گرفتن نقش مادری از دختران مسلمان با هدف فروپاشی کانون خانواده در کشورهای مسلمان است مانند انحرافی که با تنزل جایگاه مادر و زن در غرب رخ داد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به تحصیل بالغ‌بر ۹۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه افزود: حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند که در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای حدود ۳۰۰ عضو هیات علمی، ۴۰ گروه آموزشی، ۱۳۰ رشته و ۱۱ دانشکده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری ضمن تشریح جایگاه علمی دانشگاه حکیم سبزواری در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی و تولیدات علمی پژوهشگران دانشگاه، ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰ مقاله علمی بین‌المللی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه در مجلات علمی معتبر منتشر می‌شود.

وی برگزاری همایش‌های مشترک با محوریت بزرگداشت علمای سبزواری مانند سید عبدالاعلی سبزواری، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک را از جمله محورهای پیشنهادی همکاری دو دانشگاه در آینده برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha