کد خبر 210110
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»:

سفیر سوئد هرچه سریع تر باید اخراج شود/ لزوم محکومیت این اقدام از سوی مجامع بین المللی

سفیر سوئد هرچه سریع تر باید اخراج شود/ لزوم محکومیت این اقدام از سوی مجامع بین المللی

رضازاده گفت: از دولت ایران و وزارت امور خارجه نیز خواهشمندیم تا سریعا نسبت به اخراج سفیر و کارکنان سفارتخانه سوئد اقدام و سفارت این کشور در ایران را ببندند.

یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و حمایت و سکوت دولت سوئد در قبال این هتک حرمت گفت: دولت سوئد که مدعی آزادی، حقوق بشر و احترام به ادیان مختلف جهان است متاسفانه اجازه داده است تا برای دومین بار در یک حرکت بی شرمانه و ننگین با هماهنگی پلیس به بزگترین کتاب آسمانی اهانت کنند.

وی بیان کرد: اجازه دادن به این اقدام ضداسلامی و هتک حرمت به ارزش‌های مقدس مسلملنان، تحت عنوان آزادی بیان غیرقابل قبول است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هتک حرمت به قرآن کریم و حمایت علنی دولت سوئد را برخلاف ادعاهای این دولت می دانیم لذا خواستار این هستیم تا دولت سوئد رسما از مسلمانان جهان عذرخواهی کند و فردی را که این اقدام ناپسند را انجام داده است را به اشد مجازات محکوم کند.

وی اهانت مکرر در سوئد به قران کریم را غیرقابل تحمل دانست و گفت: این فرد باید به حدی از خشم مسلمانان جهان واهمه و ترس داشته باشد که هیچ جای دنیا را برای خود امن نداند زیرا با قهر مسلمانان روبرو خواهد شد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از دولت ایران و وزارت امور خارجه نیز خواهشمندیم تا سریعا نسبت به اخراج سفیر و کارکنان سفارتخانه سوئد اقدام و سفارت این کشور در ایران را ببندند.

رضازاده عنوان کرد: دولت‌های مختلف در جهان اسلام تا نهادهای مختلف و مردمی نسبت به هتک حرمت دولت سوئد باید واکنش نشان دهد، تمام دنیا به ویژه مجامع بین المللی اسلامی و کشورهای عربی بایستی این عمل اهانت آمیز نسبت به مقدسات بزرگ مسلمانان را محکوم کنند تا دیگر شاهد وقایعی این چنینی در جهان نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha