کد خبر 210061
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

یادداشت/ حجت الاسلام و المسلمین داود میرزایی 

عشق به حسین بن علی (ع) در جهان زنده است

عشق به حسین بن علی (ع) در جهان زنده است

یافتن راه صحیح و  مستقیم در دنیا نیازمند چراغی است تا به وسیله آن حق را از باطل تشخیص داد و سپس نیازمند کشتی مجهز و مطمئنی است تا انسان را به ساحل نجات برساند و این چراغ و این کشتی وجود مقدس سید الشهداء (ع) است.

به گزارش حیات: تمام موجودات مخلوق خداوند متعال هستند و  تمام نعمات الهی هم برای تعالی انسان است، خدا بر هیچ نعمتی منت نگذاشته به جز هدایت و در مسیر هدایت چراغ های تعبیه کرده است که بشر به تکامل و تعالی برسد، ۱۲۴ هزار پیامبر ائمه اطهار (ع) و قرآن سرچشمه هدایت بشر هستند.

یافتن راه صحیح و  مستقیم در دنیا نیازمند چراغی است تا به وسیله آن حق را از باطل تشخیص داد و سپس نیازمند کشتی مجهز و مطمئنی است تا انسان را به ساحل نجات برساند و این چراغ و این کشتی وجود مقدس سید الشهداء (ع) است.

عشق به حسین بن علی (ع) در دل تمام مردم جهان  زنده است و  هرکس حتی یک‌بار با خلوص نیت در مراسم عزاداری آقا اباعبدالله شرکت کرده باشد به رازی که در آن نهفته است، پی خواهد برد.

امام حسین (ع) همه هستی خود را در راه خدا و دین فدا کرد وجود او عین حق و عدالت است چون حسین (ع) همه چیزش را زمین زد بنابراین صاحب این آبرو و وجاهت شده است.

نهضت امام حسین (ع) مقوله‌ای معرفتی، شهودی و سرشار از عشق و محبت است، لذا خانواده‌محوری، صلح‌گرایی و غایتمندی در زندگی مهم‌ترین شاخصه نهضت حسینی است و بر این اساس شاهدیم که آن حضرت به هیچ عنوان شروع کننده جنگ نبود و تا آخرین لحظه، به هدایت‌گری لشکر دشمن پرداخت و در غروب عاشورا و در حالی که همه یاران آن حضرت به شهادت رسیدند و در آن وضعیت خشم انسانی بسیار طبیعی می‌بود، اما سیدالشهداء (ع) با کرامت و عزت جنگید، «فَقَدْ قاتَلَ‏ کَریماً، وَقُتِلَ مَظْلُوماً؛ بزرگوارانه جنگید و مظلومانه کشته شد.»

جنگ کریمانه آن حضرت مُنبعث از حریت و آزادگی و رهایی از درون است که پیروزی نظریه پیوند عینیت و ذهنیت (صلح عزتمندانه و دفاع ارزش مدارانه) بر عینیت‌گرایی خشن و جنگ‌محور لشکر عمر سعد را طنین‌انداز کرد. اینچنین جنگ کریمانه امام حسین (ع) در جهان جاوادنه شد و قلوب انسان‌های آزاده را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرد، به نحوی که عشق به آن حضرت فرازمانی و فرامکانی شد و حماسه عاشورا، حلقه وصل عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در جوامع انسانی لقب گرفت.

این دستاورد مهم ارمغان «فقه الدفاع» امام حسین (ع) است که با هم‌ذات پنداری مسلمانان و دیگر ادیان توحیدی و حتی دیگر جوامع بشری، با زیبایی‌شناسی عاشورا از قبیل عاطفه‌ورزی، ایثارگری و ظلم‌ستیزی امام حسین (ع)، آینده روشن جهان را رقم زد.

تجلی آن را می‌توان در خروش همه انسان‌های آزاده در اجتماع میلیونی اربعین حسینی مشاهده کرد که نمونه‌ای از تشکیل جبهه جهانی و صلح طلب برای مقابله با استکبار جهانی به ویژه مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا است. جبهه‌ای که با نفی جهانی شدن برای جهانی‌سازی پیام امام حسین (ع) گام بر می‌دارد و اینک ماهیت ظلم‌ستیزانه آن در پیروی از نهضت حسینی در قالب موج فراگیر امت اسلامی برای اخراج آمریکا از منطقه به شدت فعال شده، که تحقق این مهم، شاه‌کلید خروج جهان اسلام از مشکلات و بحران‌های ناشی از اختلاف‌افکنی آمریکا در جهان اسلامی و زمینه‌ساز وحدت روزافزون امت اسلامی است.

*مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha