کد خبر 209677
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام در گفتگو با «حیات»؛

تبدیل وضعیت استخدامی ۴ هزار و 500 ایثارگر در ایلام

تبدیل وضعیت استخدامی ۴ هزار و 500 ایثارگر در ایلام

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام گفت: در خصوص تبدیل وضعیت افراد واجد شرایط تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در ادارات تبدیل وضعیت شده‌اند.

جمال اسدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفتگو با حیات ضمن اشاره به تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری این استان، گفت: در خصوص تبدیل وضعیت افراد واجد شرایط تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران شاغل در ادارات و دستگاه های مختلف استان تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ هزار دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به ثبت رسیده است، عنوان کرد: ایلام در این خصوص، رتبه‌ی چهارم کشور را کسب کرد و همچنین برای اولین بار تجلیل از همسر جانبازان ۷۰ درصد صورت گرفت.

اسدی با اشاره به اینکه تاکنون به ۳۵۰ نفر وام اشتغال پرداخت شده است، بیان کرد: ۱۵ درصد جمعیت فعلی استان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان هستند و اگر به موارد گفته شده ایثارگران را اضافه کنیم این عدد به حدود ۳۵ درصد خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام اضافه کرد: بازسازی ۳۰۳ تابلو در حوزه تبلیغات، روایت‌گری و انتقال فرهنگ به نسل جوان و آموزش ۲۴ راوی، برگزاری کلاس‌های قرآنی برای ۳۱۸ نفر و ساخت فیلم در سال جاری از دیگر کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام است.

وی با بیان اینکه اگر خدمتی ارائه می‌شود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: کارهای موثری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان از جمله عمل به طرح سپاس و سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان شکل گرفته است.

اسدی در ادامه گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان موظف‌اند در قالب طرح سپاس جهت سپاسگزاری به دیدار خانواده های ایثارگران به ویژه شهدا و جانبازان بروند.

مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام عنوان کرد: در حوزه مسکن ایثارگران و شهدا وام‌هایی به متقاضیان پرداخت شد و در خصوص تبدیل وضعیت افراد واجد شرایط هم طبق قانون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و در این مورد یکی از استان‌های پیشرو کشور هستیم.

وی به رشادت‌های سرداران، دلاوران و پهلوانان ایرانی اشاره کرد و افزود: این افراد اسطوره های تاریخ کشورمان هستند و باید آن‌ها را به نسل های کنونی و آینده معرفی شوند.

اسدی بیان کرد: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین واقعیت‌ها در نظر گرفته شود و جوانان باید با تاریخ این سرزمین آشنا شوند.

وی با اشاره به ساخت زائرسرای بنیاد شهید در مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب، گفت: ساخت یک درمانگاه با همکاری بخش خصوصی نیز در شهر ایلام در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام با اشاره به یادواره «شهدای زن» استان ایلام، عنوان کرد: یادواره 356 «شهید زن» استان ایلام با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، روز جمعه 23 تیرماه در بهشت رضا (ع) و در جوار شهدای گمنام برگزار شد.

اسدی ضمن اشاره به اجتماع حجاب و عفاف در شهرستان سیروان بیان کرد: اجتماع بزرگ حجاب و عفاف با حضور بانوان و مسئولین شهرستان سیروان روز چهارشنبه 21 تیرماه در باشگاه ورزشی شهر لومار برگزار شد. بازدید از نمایشگاه صنایع دستی، عکس و پوستر و کتاب از دیگر برنامه این مراسم بود. در پایان این برنامه از بانوان محجبه تجلیل به عمل آمد.

استان ایلام در دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید، 14 هزار جانباز و ۳۳۸ نفر آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به نسبت جمعیت بیشترین ایثارگر کشور متعلق به استان ایلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha