کد خبر 209661
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

اخطار مجلس به سازمان برنامه و بودجه در صورت عدم افزایش حقوق والدین شهدا/ پدر و مادر شهدا چشم و چراغ ملت‌اند

اخطار مجلس به سازمان برنامه و بودجه در صورت عدم افزایش حقوق والدین شهدا/ پدر و مادر شهدا چشم و چراغ ملت‌اند

اسماعیلی با بیان اینکه پدر و مادر شهدا چشم و چراغ ملتند، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا پایان تیر، افزایش حقوق‌ها را اعمال کرده و والدین شهدا حقوق مرداد ماه خود را با افزایش حقوق در نظر گرفته شده، دریافت کنند. 

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به لایحه‌ای که به منظور افزایش حقوق کارمندان در میانه سال 1401 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد، گفت: در افزایش حقوق کارمندان دولت، با افزایش 20 درصدی حقوق والدین شهدا نیز موافقت شد اما با گذشت 4 ماه از ابتدای سال 1402 هنوز این افزایش حقوق اعمال نشده است. 

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پدر و مادر شهدا چشم و چراغ ملت هستند و از اینکه تا به امروز با توجه به تورمی که وجود دارد هنوز افزایش حقوق انجام نشده است، باعث شرمندگی است، لذا به عنوان نماینده مجلس از آنها عذرخواهی کرده و پیگیر این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: این عدم پرداخت به موقع حقوق والدین شهدا از سوی سازمان برنامه و بودجه بوده که با پیگیری‌های انجام شده از سوی ریاست بنیاد شهید و اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی، تذکرات جدی به این سازمان داده شده است. 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: اکثر مشکلات بودجه‌ای و یا عدم پرداخت به موقع به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی این سازمان بوده است. سازمان برنامه و بودجه کشور در چند ماه گذشته دچار تغییراتی ساختاری شد اما گاها این سازمان بحث‌های مربوط به خود را به درستی مطرح کرده که به دلیل محدودیت مالی و منابع این تاخیرات صورت گرفته است.
     
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این تاخیر در پرداخت حقوق خانواده شهدا، از سوی سازمان برنامه و بودجه توجیه پذیر نیست و با توجه به قول‌هایی که به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داده شده است، نیاز است تا با حضور در این کمیسیون پاسخگوی رفع این مشکل باشند. 

وی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس یک بازه زمانی را برای سازمان برنامه و بودجه تعیین کرده تا بتواند این عقب افتادگی مالی را جبران نماید. لذا با گذشت 4 ماه از سال، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا پایان تیر، افزایش حقوق‌ها را اعمال کرده و والدین شهدا حقوق مرداد ماه خود را با افزایش حقوق در نظر گرفته شده، دریافت کنند. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتیکه افزایش حقوق در ماه آتی انجام نگردد، سازمان برنامه و بودجه با اخطار کمیسیون اجتماعی روبرو خواهد شد. همچنین در صورت افزایش حقوق در مرداد ماه، لازم است همه معوقات چندین ماه  اخیر به صورت متوالی به خانواده شهدا پرداخت گردد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha