کد خبر 209434
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد پردیس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد پردیس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه مشترک آموزشی و مهارتی بین سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با همکاری سپاه بومهن روز یکشنبه امضا شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فرمانده سپاه شهرستان پردیس در نشست امضای تفاهم نامه مشترک که در سالن اجتماعات سپاه در بومهن برگزار شد، گفت: تسهیلاتی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و در مجموعه بنیاد برکت علوی برای اشتغال آفرینی در نظر گرفته شده است.

سرگرد ابراهیم گرمابدری اظهار داشت: در گام نخست مرکز آموزش تعمیرات تخصصی موبایل با ۲ میلیارد ریال اعتبار در مرکز فناوری های نوین بسیج برای نخستین بار در شرق استان تهران راه اندازی شده تا کارآموزان بعد مهارت آموزی در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز آفرینش های بسیج بستری فراهم شده تا شهروندان در بخش های مختلف در اوقات فراغت فصل تابستان آموزش هایی داشته باشند تا پس از دریافت مدرک معتبر برای اشتغال آنها برنامه ریزی شود.

گرمابدری با اشاره به ظرفیت علمی و مناسب دانشگاه آزاد در واحد علوم و فناوری افزود: استفاده از ظرفیت علمی، نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه برای آموزش های علمی در این تفاهمنامه برای آموزشهای علمی و فنی مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: رسالت سپاه شجره طیبه بسیج مهارت آموزی است و وظیفه داریم برای مهارت آموزی اقداماتی انجام بدهیم و با استفاده از ظرفیت آموزش عملی فنی و حرفه ای و علمی دانشگاه برای اشتغال علاقمندان و متقاضیان اقدام کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس با اشاره به موارد آموزشی، یادآور شد: برای آموزش فتوشاپ، تدوین اپیکیشن های موبایل، نقاشی دیجیتال، برنامه سازی ، برنامه نویسی، بازیگری، فن بیان، اجرای صحنه، با بهره گیری از اساتید مجرب که تاکنون تعداد زیادی از آنها برای تدریس اعلام آمادگی کردند، برنامه ریزی شده است.

اشتغال فناور جوانان را در اولویت قرار دهیم

رئیس واحد علوم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس نیز در این نشست گفت: شهر پردیس از سوی رئیس جمهور شهر نخبگان معرفی شده و در این راستا باید اشتغال فناور جوانان و نوجوانان را در اولویت قرار دهیم.

حامدافشاری با اشاره به ظرفیت مدارس سما که زیر نظر دانشگاه فعال هستند، اظهار داشت: ۷۶۰ دانش آموز مدرسه سما به صورت خلاق محور با فناوری های نرم اداره می شود که در حوزه های اسباب بازی، گیم، انیمیشن، صنایع دستی، تولید محتوا، پادکست و غیره به‌همراه توانمندسازی اقدامات موثری را انجام می دهند.

این مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت آموزشی این مدارس برای مهارت آموزی و توانمند سازی سایر دانش آموزان بر اساس این تفاهم نامه استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر دانشجو در کنار تحصیل باید یک مهارت کسب کند، با کمک فنی و حرفه ای شهرستان در طول سال دوره هایی را برای توانمندسازی دانشجویان برگزار شده و این همکاری ادامه دارد.

افشاری با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت ازسوی مسئولان، افزود: تامین زیر ساخت برای اشتغال فنآور نوجوانان جوانان در دوره ای که فناوری حرف اول را می زند ازسوی مسئولان ضرورت دارد.

رئیس واحد علوم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس گفت: پارک فناوری ۵۰۰ شرکت دانش بنیان دارد که با احداث فاز ۳ و ۴ تعداد این شرکت‌ها ۲ تا سه برابر خواهد شد، در حال حاضر ۶ هزار نیروی کار در پارک فناوری پردیس فعال هستند و با راه اندازی فازهای جدید این عدد به ۲۰ هزار نیرو خواهد رسید.

افشاری اعلام کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای کار پارک فناوری که از تهران می آیند مشکل تردد دارند که پس از چند ماه ترک کار می کنند و در این راستا با آموزش نیروهای بومی می توانیم از متخصصان بومی آموزش دیده شهرستان پردیس برای فعالیت در پارک فناوری استفاده کنیم.

وی با اشاره به ایجاد رشته های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس طی سال جاری، گفت: پنج رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد اضافه شده و در رشته های مدیریت فناوری، تجهیزات پزشکی، مهندسی پزشکی،مدیریت کسب و کارهای کوچک ، کامپیوتر و آی تی، دانشجو می پذیریم.

رئیس واحد علوم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مدارس خلاق دانشگاه آزاد،ظرفیت آموزش عملی و حرفه ای فنی و حرفه ای و پشتیبانی سپاه در حوزه زیر ساختی از نکات برجسته این تفاهم نامه برای آموزش علمی و عملی به جوانان و نوجوانان شهرستان پردیس است.

سپاه نیروهای پایور را با کد به مرکز فنی حرفه ای معرفی کند

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس نیز در این نشست گفت: بر اساس این تفاهم نامه سپاه نیروهای پایور خود را با کد به مرکز فنی و حرفه ای شهرستان برای آموزش معرفی کند.

داود کبریا پاشا ادامه داد: آموزش نیروهای پایور و معرفی آنها با کد سپاه به مرکز فنی و حرفه ای، کار در محیط واقعی ، معرفی به آزمون، دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای در حین خدمت سربازی برخی از مفاد این تفاهم نامه است.

وی افزود: دریافت مدرک دیپلم با همکاری آموزش و پرورش و کسب یکی از مهارت های فنی و حرفه ای نیز در این تفاهم نامه مد نظر قرار گرفت و به امضا رسید.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha