کد خبر 209086
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

آیت‌الله شب‌زنده‌دار در دیدار به رئیس بنیاد شهید خواستار شد؛

پردازش سیره ائمه در رابطه با شهدا و خانواده شهدا

پردازش سیره ائمه در رابطه با شهدا و خانواده شهدا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار پردازش سیره ائمه در رابطه با شهدا و خانواده شهدا در قالب چاپ کتاب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ آیت‌الله شب‌زنده‌دار عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کار شما عزیزان در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: قرآن شریف هدف خدای متعال از خلقت انسان را اینگونه بیان می کند که ببینیم چه کسی بهتر عمل می‌کند ،اگر انسان بخواهد کارش بهترین شود، شرط اول آن این است که برای خدا باشد و در آن اخلاص وجود داشته باشد؛ این شرط لازمی است که اگر این مورد را کنار بگذارد عمل دیگر اثر ندارد؛ عملی که برای خدای متعال نباشد، ماندگار و تضمین شده نیست که خدای متعال آثاری را برای آن قائل شود.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار گفت: در مورد خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کنار خدمات مادی و فرهنگی که باید انجام شود توجه به ابرازعواطف و احساسات یک ضروریت است. همین سر زدن به خانواده شهید کار بسیار پسندیده ای است که بنیاد شهید هم این کار را همیشه انجام می دهد. وقتی خانواده شهدا عواطف را می‌بینند بسیاری از ناراحتی آن‌ها التیام پیدا می‌کند.

وی با بیان روایتی از برخورد امام علی (ع) نسبت به خانواده شهید ادامه داد: داستان امام علی (ع) نمونه بارز این موضوع می باشد؛ خانمی که شوهرش به جبهه رفته بود و شهید شده بود؛ گلایه هایی هم داشت اما حضرت رفتار بزرگوارانه ای از خود مقابل آن همسر شهید نشان دادند و دردل هایش را گوش دادند و با بچه های شهید هم بازی شدند و به آن ها محبت کردند؛ مواد غذایی برایشان برده بودند و به همسر شهید گفتند من با بچه ها بازی می کنم برای خودت و بچه هایت غذایی تهیه کنید.

آیت الله شب زنده دارگفت:  برای بنیاد شهید مطالعه و جمع‌آوری سیره رسول خدا و ائمه سلام الله علیها در خصوص نشان ‌دادن عواطف در کمال فروتنی و تواضع مانند داستان مولاعلی (ع) با آن خانواده شهید بسیار کارآمد است. علاوه‌بر این موارد گاهی فکر می‌کنیم صدقه یعنی این‌که پولی به کسی بدهیم، درحالی‌که هر کمکی به ضعیف، صدقه است.توجه به خانواده‌ها این جهت را دارد. امیدوارم کتابی تهیه شود و این سیره ائمه (ع)در رابطه با شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران سرمشق ما شود که بدانیم چگونه بایدعمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha